به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مرکز ارتباطات رسانه ای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، دال، استارتاپ گروه انتخاب در حوزه بیمه است. سامانه دال، سامانه مشاوره، مقایسه و خرید بیمه و نخستین مرکز تماس تخصصی صنعت بیمه است.

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در مراسم افتتاح بیمه “دال”، اظهار کرد: امیدواریم کسب و کار “دال” با دیدگاه متفاوت از آنچه تاکنون در صنعت بیمه وجود داشته است، نوآوری در خدمات و پوشش دهی بیشتری به جامعه داشته باشد.

محمدحسین فهیمی تصریح کرد: همچنین انتظار می رود بیمه دال، باشگاه مشتریان وفادار گروه انتخاب که هم اکنون  ۶ میلیون نفر هستند را از خدمات خود بهره مند کند.

حضور هوشمندانه گروه انتخاب در صنعت بیمه

در ادامه این جلسه، سید محمد کریمی، دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران نیز افزود: گروه انتخاب در حوزه کسب و کار موفق است و ظرفیت خوبی در کشور به وجود آورده است.

وی بیان کرد: در دنیا شاخصی به نام ضریب نفوذ بیمه وجود دارد که با حق بیمه دریافتی از بیمه گذاران و مردم تقسیم بر GDP ضرب در 100 به دست می آید، معمولا با این ضریب زمینه جذب سرمایه گذار به کشورها فراهم می شود.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران ادامه داد: وقتی ضریب نفوذ بیمه در یک کشور بالا باشد، به معنای فراهم بودن فضای امنیت و رونق کسب و کار و تبادل اقتصادی و پولی در کشور است به طوریکه هرچه ضریب نفوذ بیمه در یک کشور افزایش یابد، نشان از میزان پیشرفت دارد. در دنیا میانگین این شاخص به ۷ و در آمریکا و ژاپن به ترتیب به ۱۰ و ۱۱ می رسد.

وی افزود: در اروپا ضریب نفوذ بیمه بین ۸ تا ۹ ارزیابی شده اما در کشور ما ۱.۹ است که با میانگین دنیا و کشورهای پیشرفته فاصله زیادی داریم؛ البته این موضوع نشانه ضعف نیست بلکه برای سرمایه گذاران به این معناست که در صورت سرمایه گذاری در صنعت بیمه، سرمایه گذاری به صرفه خواهد بود.

کریمی با بیان اینکه هدف گذاری ضریب نفوذ بیمه در برنامه ششم توسعه، عدد ۷ است و البته ساز و کار و خدمات دهی شرکت های بیمه و … هم مهم است، گفت: فاصله ضریب بیمه کشور ما با میانگین دنیا، نشان از صحیح بودن مسیر سرمایه گذاری در این صنعت دارد چراکه ظرفیت خالی در این بخش بسیار است و ورود گروه انتخاب به این عرصه هم هوشمندانه بوده است.

وی بیان کرد: اگر باشگاه مشتریان گروه انتخاب که به ۶ میلیون نفر می رسد را در سه ضرب کنیم به حدود ۲۰ میلیون نفر جامعه وفادار می رسیم که نیاز به خدماتی در بیمه آتش سوزی، عمر، خودرو، بیمه های زندگی و … دارد، این بدان معناست که گروه انتخاب ظرفیت سازی کرده است.

 خلق ارزش نو در صنعت بیمه

فیروزآبادی، مدیر استراتژی و توسعه بازار بیمه دال اظهار کرد: خلق ارزش نو در صنعت بیمه ماموریتی بود که گروه انتخاب به عهده ما قرار دارد که با بررسی مسائل این حوزه به این گزارش رسیدیم که وضعیت ضریب نفوذ بیمه در کشور ما پایین تر از میانگین جهانی است.

وی تصریح کرد: بیمه “دال” درصدد کمک به فروش و توسعه فرهنگ بیمه است و به همین منظور خود را در جایگاه واسطه فروش قرار داده ایم.

وی اظهار کرد: کلمه “دال” در واژه به معنای راهنماست؛ ما فقط یک پلتفرم خرید و فروش و حتی مقایسه نیستیم بلکه راهبری، مشاوره و در نهایت خرید بیمه را اجرایی می کنیم.

فیروزآبادی افزود: رسالت “دال”، لزوما رقابت با شرکت های بیمه و نمایندگی های فروش نیست بلکه هدف، توسعه بازار بیمه و قصد ما تقویت فرهنگ بیمه و پاسخگویی به مشتریان است.

وی بیان کرد: کال سنتر بیمه دال با شماره ۱۶۹۰ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی تمام مشتریان حوزه بیمه است و پوشش سراسری در کشور دارد. این مرکز تماس صرفا یک مرکز پاسخگویی نیست و ابزاری برای فرهنگ سازی بیمه هم به شمار می رود.

گفتنی است استارتاپ دال، محصولی مبتنی بر ارائه مشاوره بیمه‌ای و در راستای بالا بردن دانش عمومی از صنعت بیمه، به‌منظور افزایش ضریب نفوذ بیمه است. مناسب‌سازی محصولات بیمه‌ای و درنهایت فروش این محصولات به مصرف‌کننده هدف نهایی دال است. دال براساس برنامه‌ای که تدوین کرده است، سعی دارد نفوذ بیمه را به سطوح و شاخه‌های مختلف بیمه ازجمله بیمه آتش‌سوزی، عمر و… گسترش دهد. همچنین تمرکز “دال” آموزش عمومی و شفافیت درباره جزئیات صنعت بیمه است.

این سامانه درحال‌حاضر به‌شکل پایلوت فعال شده و به زودی لانچ عمومی خواهد شد.