به گزارش اکونا پرس،

به‌نقل از روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، طی بارندگی شدیدی که در اسفند‌ماه سال 1397 در استان گلستان رخ داد و منجر به وقوع سیل در منطقه شد، خسارات جدی به مدارس واقع در روستاهای استان وارد و فرزندان عزیزمان در این مناطق از نعمت آموزش شایسته محروم شدند. 

در این راستا بانک پاسارگاد پیرو رویکرد متعالی خود در حوزۀ مسئولیت‌‌های اجتماعی این منطقه را موردتوجه قرار داد و در سال 1400، سه مدرسه به مناطق سیل‌زدۀ استان در روستاهای پیرآغاچ، صحنه و قرنجیک شهرستان آق‌قلا تقدیم کرد. این نهضت ادامه یافت و امروز نیز هم‌زمان با اولین روز سال تحصیلی جدید پس از افتتاح دو مدرسۀ6 کلاسه در روستاهای بدراق‌ملا و اسلام‌آباد شهرستان آق‌قلا، مدرسۀ شهید نواب صفوی در روستای باغوکناره شهرستان بندر گز نیز در مراسمی با حضور مدیرعامل بانک پاسارگاد، استاندار استان گلستان، معاون و مشاور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مدیران این بانک، مسئولین محلی و مردم عزیز منطقه افتتاح گردید.
بدین‌ترتیب بانک پاسارگاد تاکنون در جهت توسعۀ فضاهای فرهنگی کشور، 43 مدرسه در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، البرز، آذربایجان شرقی، خوزستان، لرستان، خراسان جنوبی و گلستان و همچنین 20 کتابخانه در استان‌های اردبیل، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس احداث و به مردم فرهنگ‌دوست کشورمان تقدیم کرده است.