به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی دکتر علی بنیادی نایینی که در نشست معاونان اداری و مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: توسعه،جذب و نگهداشت سرمایه های انسانی متخصص، باانگیزه و دانشگاهی در اولویت تمامی ارکان صنعت بیمه هست.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به این نکته که صنعت بیمه مساله مدیریت ریسک در کشور را راهبری می کند، خاطرنشان کرد: اساسی ترین ریسک دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در حوزه تبدیل ایده به محصول اتفاق می افتد.
دکتر بنیادی در این راستا تصریح کرد: صنعت بیمه از ظرفیت مدیریت ریسک های متنوع فناوری برخوردار است و می تواند خطرات پیش روی فرایند تبدیل ایده به محصول را با عملیات بیمه اتکایی، پوشش دهد.
عضو هیات عامل بیمه مرکزی از آمادگی صنعت بیمه برای حمایت از جامعه علمی و فناوران کشور خبر داد و افزود: فناوران و جامعه نخبگانی می توانند در کنار استفاده از ظرفیت صندوق های پژوهش و فناوری و سایر قابلیت های مهیا شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی از قابلیت های متنوع صنعت بیمه نیز استفاده کنند.
دکتر بنیادی اظهار داشت: طراحی و بازنشر اوراق نوآوری در صنعت بیمه با هدف تامین مالی شرکت های دانش بنیان از برنامه هایی است که در آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با تشریح آخرین وضعیت پرتفوی صنعت بیمه در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر بخش عمده ای از حق بیمه تولیدی در دو رشته درمان و شخص ثالث بوده و بیش از این میزان فروش، خسارت در این دو رشته پرداخت می گردد و این خود بهترین شاهد بر تلاش صنعت بیمه در رفع دغدغه مردم شریف ایران بویژه جامعه دانشگاهی است.
گفتنی است نشست معاونان اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور با حضور وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، روسای برخی نهادها و ارگانها همچون دیوان محاسبات و برخی مدیران عامل بانک ها در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.