به گزارش اکونا پرس،

فرهاد دژپسند در بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه گفت: آقای سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی یک مدیر بین المللی است و به استفاده از فناوری های نو تأکید دارد و ما امیدواریم پیش از پایان دولت دوازدهم مشکلات بیمه حل شده باشد.

وی با اشاره به اینکه باید در بیمه عمیق تر شویم گفت:​ ما بعد از انقلاب با انواع تحریم ها و فشارهای خارجی روبرو بوده ایم و این مخاطرات و دغدغه ها بخصوص برای سرمایه گذاران و تولیدکننده ها دغدغه های فراوانی به همراه داشت و ما باید شرایطی پیش بیاوریم تا تولید کننده در شرایط غیرقابل کنترلی نباشد.

دژپسند افزود: به عنوان مثال جهش هایی که در زمینه ارز داریم یکی از مخاطراتی است که تولیدکننده های ما با آن روبرو هستند و در این زمینه علاوه بر اینکه بانک مرکزی باید ورود پیدا کند باید بیمه هم در این زمینه جدی گرفته شود. 

وی افزود:​ در تمام دنیا بیمه عدم نفع را جدی گرفته اند و همه می دانیم که این بیمه برای صنعت بیمه سود آور نیست اما برای کشور ما لازم است که در شرایطی که تولیدکننده ها و سرمایه گذاران را زمین گیر می کند از این نوع بیمه استفاده کنند.

وی گفت:​ گاهی با محدودیت های واردات روبرو می شویم و تولیدکننده های ما به رغم وجود فناوری ها مواد اولیه ندارند و ما باید این مخاطرات برای تولیدکننده ها را درنظر بگیریم تا بتوانیم به تولید در کشور کمک کنیم.

دژپسند گفت:​ از سال 91 فقط به مدت 2 سال نرخ سرمایه گذاری مثبت بوده و این علامت خوبی نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از بحث های جدی مورد توجه بهبود فضای کسب و کار است گفت: با بالا بردن نوآوری در صنعت بیمه و ورود پیدا کردن این صنعت در حوزه های مختلف می توانیم احساس امنیت بوجود بیاوریم زیرا احساس امنیت و مالکیت باید وجود داشته باشد.

وی افزود: بالا بردن نوآوری در صنعت بیمه یکی از مشکلات صنعت است و همچنین عدم توجه واقعی به آر ان دی ها (R and d)ها موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

وزیر اقتصاد با تأکید بر استفاده از دانشجوهای رشته های مرتبط در مقطع ارشد و دکتری گفت:​ صنعت بیمه باید از ظرفیت دانشجویی در جهت نوآوری در این صنعت استفاده کند و ما باید به سمتی برویم که بیمه های الکترونیکی به صورت کامل وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر خصوصی سازی گفت: بحث واگذاری ها فقط بخش کوچکی از خصوصی سازی است و ما باید به خصوصی سازی واقعی توجه ویژه داشته باشیم. 

وی افزود: با تصویب دولت در لایحه سال آینده سهم دولت در بیمه البرز واگذار می شود و این بیمه به طور کامل خصوصی می شود.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه باید موانع ورود بخش خصوصی را برطرف کنیم گفت: بخش خصوصی باید طلایه دار واقعی باشد تا ما از این ظرفیت قابل توجه استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد:​ دراختیار داشتن دانشگاه ها و بخش خصوصی می تواند هدف برنامه ششم در ضریب نفوذ بیمه را محقق کند.

دژپسند افزود:​ افزایش ضریب نفوذ بیمه با شناسایی زمینه ها، تجهیز صنعت بیمه به تنوع و تکثر و تنوع فناوری می تواند در دستیابی به اهداف صنعت بیمه به ما کمک کند.