به گزارش اکونا پرس،

به نقل از  پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز ساخت 110 هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی که با حضور رییس جمهوری و مسولان ارشد کشور برگزار شد اعلام کرد: تدبیری اندیشیده شده تا با اتصال متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن یکم (خانه اولی ها) به طرح اقدام ملی زمینه خانه دار شدن آن دسته از افرادی که به دلیل افزایش قیمت مسکن موفق به خرید واحد مسکونی مد نظر خود نشده اند، فراهم شود.

وی افزود: یکی از برنامه های محوری مورد تایید مقام معظم رهبری و رییس جمهوری موضوع رونق بخشی به حوزه مسکن و ساخت واحدهای مسکونی است و از بدو ورود به وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده ایم تولید مسکن را در کشور برای جامعه هدف به یک جریان پایدار تبدیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در تلاش هستیم طول دوره انتظار برای خانه دار شدن به واسطه اجرای طرح های مسکن در شهرهای بزرگ به کمتر از 10 سال و در سایر شهرها به کمتر از 3 سال کاهش یابد.

اسلامی همچنین با بیان اینکه قرار است همه بانک ها مطابق با موافقت بانک مرکزی برای تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن مشارکت داشته باشند خاطرنشان کرد: مطابق با برنامه ریزی های انجام شده در نظر است تا حدود 20 درصد از کل تسهیلاتی که بانک ها برای کسب و کارهای مختلف اقتصادی در سال جاری و سال آینده پرداخت می کنند به بخش مسکن اختصاص یابد.

وی همچنین با تقدیر از همه نهادها و دستگاه هایی که برای پیشبرد طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن همکاری و تلاش کرده اند گفت: از مجموع 400 هزار واحد مسکونی برنامه ­ریزی شده برای ساخت در قالب طرح اقدام ملی 50 هزار واحد در سراسر کشور از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ساخته می شود که از این تعداد ساخت 6 هزار و 500 واحد مسکونی از همین امروز آغاز می شود.

اسلامی تاکید کرد: مطابق برنامه ریزی ها همزمان با اجرای عملیات ساخت واحدهای مسکونی فضاهای روبنایی شامل مدرسه، بازارچه، مسجد و ... به علاوه تامین تاسیسات زیربنایی تامین خواهد شد تا در زمان افتتاح این واحدها، تاسیسات شهری مورد نیاز شهروندان نیز فراهم باشد.

وی تاکید کرد: از ابتدا تلاش کردیم زمین های مربوط به اجرای طرح اقدام ملی در همه شهرها زمین های موجود در داخل شهرها و متصل به زندگی شهری مردم و به لحاظ برخورداری از تاسیسات زیربنایی و روبنایی کامل باشد. با آغاز عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تا کنون تعداد واحدهای مسکونی که عملیات ساخت آنها در کشور آغاز شده است از مجموع 400 هزار واحد به 167 هزار واحد رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی حجم ریالی سرمایه گذاری برای ساخت 110 هزار واحد مسکونی را معادل 30 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به واسطه اجرای این طرح 130 هزار اشتغال پایدار در حوزه مسکن ایجاد خواهد شد.

 عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی از مجموع طرح 400 هزار واحدی اقدام ملی تولید و عرضه مسکن با حضور رییس جمهوری در محل پروژه 1500 واحدی مسکن تهرانسر در شهر تهران در سراسر کشور آغاز شد.