به گزارش اکونا پرس،

دکتر سورنا ستاری صبح امروز در سمینار تامین مالی شرکت های دانش بنیان صادراتی، از پتانسیل بالای شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: فروش این شرکت‌ها در سال گذشته به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید که امسال رشد بیشتری خواهد داشت.
به گفته معاون رییس جمهور ، کشور ما در حال حاضر بهترین و بزرگترین شرکتهای دانش بنیان بیوتک و استارت آپ را در کل منطقه داریم.
با اشاره به عملکرد قابل قبول بانک توسعه صادرات ایران در دو سال گذشته در زمینه دانش‌بنیان، اظهار داشت: البته همچنان تا عملکرد مطلوب فاصله وجود دارد. ما در حال حاضر نیروهای تحصیل‌کرده‌ای داریم که اقدامات آنها ارزش افزوده زیادی به دنبال دارد. کشورهای دیگر به دلیل عدم اتکا به اقتصاد نفتی به ارزش آفرینی و کارآفرینی توجه ویژه ای دارند، اما در کشور ما اتکا به نفت مشکل آفرین شده است.
وی افزود: کشور را نمی توانیم با خام فروشی اداره کنیم زیرا خام فروشی به معنای صادرات نفت و مواد معدنی و محصولات کشاورزی است. اکنون حدود ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان پتانسیل صادرات بسیار خوبی دارند و باید به بخش سنتی اقتصاد بیاموزیم که به جای مقابله و مبارزه با شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها، از آنها حمایت و سرمایه گذاری کنند.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان اینکه وظیفه بانک توسعه صادرات، تامین مالی فعالیت‌های ونچر برای شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: ما می‌توانیم در این حوزه در منطقه شاخص باشیم، چرا که بزرگترین استارتاپ‌های بیوتک در ایران حضور دارند.
وی با بیان اینکه بودجه مناسبی برای صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان داریم، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه دارد که از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند، اما باید به سمت صادرات این محصولات بیشتر حرکت کنیم.
ستاری در ادامه با اشاره به اینکه در آینده بانکی باقی نخواهد ماند، گفت: از آنجایی که بانک ها بخشی از اقتصادی سنتی در کشور هستند، در آینده نیز شاهد حذف بانک ها خواهیم بود، البته بانکداری به قوت خود باقی است زیرا استارتاپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بزودی به بزرگ‌ترین شرکت‌های کشور تبدیل خواهند شد. 
وی با اشاره به روند رو به رشد نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد، گفت: فروش این شرکت‌ها سال گذشته به ۹۰ هزار میلیارد تومان رسید که امسال رشد بیشتری خواهد داشت.
به گفته ستاری، ارزش شرکت های سنتی بر زمین و کارخانه و ساختمان پایه گذاری شده بود، اما شرکت های دانش بنیان بر مبنای ایده ها و آدم ها تاسیس شده اند. جوانان و استارتاپ ها به سرعت در حال گسترش فعالیت‌های خود در بخش‌های مختلف اقتصادی هستند و این شرکت های دانش بنیان به سرعت در حال گسترش هستند زیرا مردم از آنها پشتیبانی می کنند.