به گزارش اکونا پرس،

 

به نقل از  روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، با نهادینه شدن فرهنگ تهیه و گردآوری «اسناد دیجیتالی» و نیز «مدیریت اصولی و هدفمند» این نوع از اسناد در سطوح مختلف سازمانی، نهادها و سازمانهای دولتی و غیردولتی را بر آن داشته تا اسناد و مدارک خود را به صورت الکترونیک آرشیو و نیز مدیریت نمایند. حجیم بودن و آسیب پذیری اسناد چاپی با گذشت زمان، صرف زمان زیاد توسط پرسنل یک سازمان برای جستجو در اسناد چاپی به منظور یافتن و استفاده از یک سند خاص در میان انبوهی از اسناد و نیز هزینه بالای تامین فضای فیزیکی مناسب جهت حفظ و نگهداری اسناد چاپی، از جمله مشکلاتی است که نیاز به یک سیستم مدیریت اسناد دیجیتالی کارا و قابل اطمینان و همچنین پیاده سازی اصولی آن را بیش از پیش در سازمانهای مختلف ضروری می نماید.

بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف نگهداری هر چه مطمئن تر و دسترسی پذیری هر چه سریع تر به اسناد، در راستای اجرا و پیاده سازی بانکداری بدون کاغذ، حرکت می کند.

بر اساس این گزارش، بانک قرض الحسنه مهر ایران با راه اندازی نرم افزار آرشیو دیجیتال در کنار سایر برنامه ها و سامانه های «paper less»الکترونیکی تا پایان سال جاری، مصرف کاغذ را از تمامی فعالیت های بانکی خود حذف خواهد نمود.
انجام عملیات اداری با استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون سراسری، راه اندازی سامانه های افتتاح حساب و درخواست تسهیلات به صورت آنلاین در کنار سایر برنامه ها و اپلیکیشن های بانکی مانند: همراه بانک، اینترنت بانک و تلفن بانک، استفاده از نرم افزارهای یکپارچه بانکی در شعب، اتصال به سامانه ثبت احوال و ایجاد امکان افتتاح حساب از طریق روشهای بیومتریک و اسکن اثر انگشت بخشی از اقدامات بانک قرض الحسنه مهر ایران برای تحقق بانکداری بدون کاغذ است.
دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در همایشی که با حضور معاونین شعب و روسای دوایر انفورماتیک استان ها در محل ستاد ادارات مرکزی این بانک برگزار شد، گفت: راه اندازی سامانه های الکترونیکی بانک کمک می کند تا عملیات بانکی مورد درخواست مشتریان با سرعت بیشتری انجام شده و علاوه بر کاهش زمان معطلی مراجعین، فشار کاری کارکنان را نیز کاهش دهد.
وی افزود: در حال حاضر در شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران از سامانه های برخط زیادی استفاده می شود که ورود به آنها زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد که برای کاهش آن لازم است تا تمامی آنها به صورت یکپارچه شود.
دکتر اکبری ضمن تاکید بر ضرورت کاهش مدت زمان ارائه خدمت به مشتریان بیان داشت: راه اندازی این نرم افزار ها و سامانه ها فشار زیادی را از روی دوش همکاران برخواهد داشت و سرعت انجام کار را افزایش می دهد.
وی با اشاره به فرآیند تکامل و بهینه شدن نرم افزارها، اظهارداشت: برای رفع مشکلات و کاستی های هر اپلیکیشنی ابتدا لازم است تا آن نرم افزار اجرا و به مرور زمان ایرادات آن شناسایی و برطرف شود؛ در همین راستا همکاران باید برای رفع مشکلات نرم افزار آرشیو دیجیتال نیز اهتمام کافی داشته باشند.