به گزارش اکونا پرس،

شایان‌ذکر است که این اقدام با همکاری تعدادی از موسسات خیریه و همچنین اداره آموزش و پرورش مناطق مختلف در جهت شناسایی بهتر جامعه هدف و توزیع این اقلام در بین دانش آموزان نیازمند انجام شده است.

گفتنی است که بخشی از بسته‌های لوازم التحریر امروز با همکاری موسسه خیریه محبان رضا (ع) در اختیار دانش آموزان قرار داده شد و تعداد دیگری از این لوازم نیز با همکاری نهادهای ذی ربط در مناطق خاص در بین دانش آموزان توزیع خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که بانک توسعه تعاون همکاری‌های دیگری را در راستای حمایت و پشتیبانی از سایر اقشار آسیب پذیر و نیازمند به صورت تهیه و توزیع ویلچر، تخت بیمارستانی، دستگاه بریل ویژه نابینایان با موسسات مختلف داشته است.

لازم به توضیح است بانک توسعه تعاون به‌عنوان تنها بانک توسعه‌ای و تخصصی علاوه بر ارائه خدمات در حوزه بانکی و اعتباری به اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش تعاون در چارچوب وظایف حرفه‌ای و توسعه‌ای اقدامات قابل قبولی را برای حمایت از جامعه هدف، سازمان‌ها و نهادهای حمایتی ارائه نموده است.

هم چنین این بانک همکاری‌های مناسبی را نیز با کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی جهت حمایت از نیازمندان و مددجویان نموده است و بر این اساس مبلغ تسهیلات اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه خود را به این نهادهای حمایتی افزایش داده است به‌نحوی‌که تسهیلات اعتباری این بانک جهت حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی مشاغل خانگی و اشتغال ایثارگران از 200 میلیون ریال به 500 میلیون ریال با مدت بازپرداخت حداکثر 5 ساله افزایش‌یافته است و همچنین سقف وام قرض‌الحسنه قابل اعطاء به کارفرمایان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی مشاغل خانگی حداکثر به میزان 2000 میلیون ریال برای اشتغال حداقل 5 نفر از مددجویان ارتقاء داده‌شده است.

شایان‌ذکر است این بانک به‌عنوان بانک عامل جهت ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قراردادها و تفاهم‌نامه‌های متعددی طی سال‌های اخیر با نهادهای مذکور برقرار نموده است که در همین راستا در سال جاری بالغ‌بر 685 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی قرض‌الحسنه به مدد جویان کمیته امداد، بنیاد شهید، بهزیستی، مشاغل خانگی و ازدواج پرداخت‌شده است.

لازم به ذکر است همچنین این بانک در طرح اشتغال فراگیر و روستایی نیز نهادهای حمایتی را مدنظر قرار داده است و سهم قابل‌ملاحظه‌ای از منابع طرح اشتغال پایدار فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری که تسهیلاتی با میانگین 6 تا 9 درصد به کارآفرینان مناطق روستایی و عشایری اعطاء می‌گردد را به معرفی‌شدگان نهادهای حمایتی اختصاص داده است.