به گزارش اکونا پرس،

 به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، حسین حسینی در همایش "موتورسیکلت‌سواران قانونمند" که در سالن اجتماعات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد، با تبریک هفته نیروی انتظامی به فرماندهان و مدیران پلیس راهور، خدمت به خلق را بزرگترین عبادت عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از معضلات شهری وقوع ناخواسته تصادفات رانندگی و آسیب‌های ناشی از آن است که خوشبختانه با تقویت فرهنگ قانونمداری و بیمه و رعایت آنها در جامعه تا حد قابل ملاحظه‌ای از میزان تصادفات در کشور کاسته شده است.

 در این همایش که با مشارکت مالی بیمه دانا برگزار شد، وی کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث را وظیفه تمامی ارگان‌ها، سازمان‌ها و مدیریت‌های مختلف شهری عنوان کرد و افزود: طبق آمار، بیماری‌های قلبی و عروقی و حوادث ترافیکی در همه رده‌های سنی، از اصلی‌ترین عامل مرگ و میر به شمار می‌روند که  البته موتورسیکلت سواران بیشتر در معرض این حوادث قرار دارند.

 قائم مقام بیمه دانا، کنترل سرعت و خستگی، استفاده از کمربند و کلاه ایمنی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را از عوامل اصلی کاهش تصادفات دانست و افزود: هنگام وقوع حادثه منجر به فوت، اگر فرد دارای بیمه نامه نباشد، باید بیشترین  میزان دارایی‌های خود را برای تامین دیه فرد فوت شده بپردازد که اگر در خصوص داشتن بیمه و فواید آن فرهنگسازی بیشتری صورت گیرد و سازمان‌های متولی در این خصوص همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند، قطعا آسیب‌های ناشی از این حوادث به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

 حسینی، آحاد مردم جامعه را به استفاده از بیمه فراخواند و گفت: یکی از اقدامات ارزشمند بیمه دانا برای نهادینه کردن فرهنگ بیمه در جامعه و کاهش آسیب های ناشی از حوادث، طراحی و ارائه طرح مهر دانا است و افزود: طبق این طرح تمامی مردم می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های این شرکت در سراسر کشور، بدون کارمزد، پیش پرداخت و مراجعه به بانک و ضامن، بیمه‌نامه‌های مورد نیاز خود را با دریافت وام 35میلیون ریال و پرداخت آن به صورت ۱۲ ماهه از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تهیه کنند.

 وی در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از پلیس ناجا بابت تامین امنیت مردم، ابراز امیدواری‌کرد: با تعامل بیشتر سازمان‌ها و نهادهای ذیربط، فرهنگ استفاده از بیمه در بین مردم بیشتر از گذشته افزایش یابد.

 پیش از سخنان قائم مقام شرکت بیمه دانا، سرهنگ مومنی، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور نیروی انتظامی تهران بزرگ، طی سخنانی با تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: طبق آمار حدود ۳۳ درصد از تصادفات تهران مربوط به موتورسواران است.

 وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین حوادث در تونل‌ها و بزرگراه‌ها رخ می‌دهند، امیدواریم با فرهنگ سازی بیشتر و قانونمندتر شدن موتورسیکلت سواران تا پایان سال بتوانیم این فرهنگ را در سطح کشور ارتقاء دهیم.

 سرهنگ مومنی در پایان سخنان خود از حمایت مالی شرکت بیمه دانا بابت برگزاری این همایش و تهیه کلاه کاسکت های در نظر گرفته شده تشکر کرد.

 بر اساس این گزارش، در پایان این همایش به ۵ نفر از موتورسیکلت سواران قانونمند، به نمایندگی از ۱۰۰ موتور سوار برتر به رسم یادبود هدایایی اعطا شد.

 در این همایش علاوه بر حسین حسینی، قائم‌مقام بیمه دانا، مهدوی نیا عضو هیئت مدیره، منصور حسینی، معاون فنی بیمه‌های اموال و مسوولیت، ضیایی پور، مدیربیمه‌های اتومبیل، ملازاده، مدیر روابط عمومی و شهپری رییس شعبه بیهقی بیمه دانا حضور داشتند.