به گزارش اکونا پرس،
به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، مسعود بادین نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا اعلام کرد: این شرکت علیرغم چالش های گوناگونی که در سال گذشته صنعت بیمه کشور با آن رو به رو بود، از جمله وقوع سوانح طبیعی متعدد و شیوع ویروس کرونا در ماه های پایانی سال، خوشبختانه با قدرت تمام به وظایف بیمه گری خود عمل کرد و در اقدامی جهادی، ره آوردی چشمگیر از خود بر جای گذاشت.
 
مدیرعامل بیمه آسیا با اشاره به تأیید سطح یک توانگری مالی بیمه آسیا در سال 1398 با شاخص 145 درصد توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با شاخص 107 درصد در سال 1397، این افزایش چشمگیر را ناشی از اتخاذ راهبردهای جدید و بنیادین در توسعه فعالیت بیمه گری، شامل افزایش کنترل و نظارت، اصلاح ترکیب پرتفوی و همچنین افزایش فروش و در نهایت، اتخاذ راهبرد اقتصاد محور در جذب پرتفوی، اعلام کرد.
 
مسعود بادین افزود: اتخاذ این راهبردها سبب شد تا در سال 1398 بیمه آسیا با 37.2 درصد رشد نسبت به سال 1397، بیش از 60 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید نماید. همچنین در این مدت، بالغ بر 33 هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت شد که در مقایسه با سال قبل، 12.6درصد افزایش نشان می دهد. این در حالی است که نسبت خسارت بیمه آسیا در سال 1398 با 55.5 درصد، نسبت به سال گذشته که 67.7 درصد بوده، منفی 12.2 درصد کاهش یافته است و این کاهش چشمگیر نسبت خسارت، علیرغم افزایش مبلغ خسارت، بیانگر ریسک سنجی فنی و مناسب و اصلاح ترکیب پرتفوی در بیمه آسیا است. این اتفاق بزرگ در بیمه آسیا برای اولین بار در این شرکت به وقوع پیوست و بیمه آسیا توانست جلوتر از برنامه ها، حرکت کند و در شاخص های عملکردی بازار بیمه، رشد و موفقیت قابل ملاحظه ای به ارمغان آورد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به خسارت های پرداختی در سال 1398، بیمه آسیا در این سال به طور متوسط روزانه بیش از 90 میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران خود پرداخت کرده است.
 
مسعود بادین در ادامه به تشریح عملکرد بیمه آسیا در حوزه مالی و بورس پرداخت و گفت: بیمه آسیا توانست در سال 1398 سطح یک توانگری مالی را با ثبت 145 درصد به دست آورد. همچنین کسب رتبه اول در شفافیت مالی در بورس، کسب رتبه برتر در گروه بیمه ای در بین یکصد شرکت برتر کشور (IMI100) برای 22 سال متوالی، رشد 175 درصدی در بازده پرتفوی سبد سهام سرمایه گذاری، رشد بیش از پنج برابری ارزش سهام بیمه آسیا (از1742 ریال به 9855 ریال)، رشد 45 درصدی سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی و فرابورسی، رشد 71 درصدی سپرده های بانکی و اقدام در تجدید ارزیابی دارایی ها، بخشی از مهم ترین رخدادهای خوبی است که در سال 1398 برای بیمه آسیا، رقم خورد.
 
مدیرعامل بیمه آسیا درباره مهم ترین اقدامات این شرکت در سال 1398 در جهت توسعه فعالیت بیمه گری اظهار داشت: در این سال، به حول و قوه الهی توانستیم در راستای تسریع خدمات دهی و ایجاد رفاه برای بیمه گذاران،  سه شعبه و دو واحد پرداخت خسارت جدید را در شهرهای چابهار، ورامین، اهواز، مشکین شهر و تربت جام افتتاح کنیم. در همین راستا، برای نخستین بار در صنعت بیمه، مجامع فصلی مناطق را به منظور ارزیابی عملکرد شعب و مناطق در سه فصل برگزار کردیم.
 
 وی افزود: راه اندازی واحدهای پرداخت خسارت سیار در تهران بزرگ، جذب بیش از 1235 نماینده بیمه عمر و آموزش آنان، برگزاری جشنواره بزرگ بیمه نامه های عمر و پس انداز، افتتاح اولین مجتمع تخصصی بیمه های زندگی، راه اندازی نخستین مجتمع پرداخت خسارت به خودروهای سنگین در صنعت بیمه ، تنوع بخشی در محصولات بیمه ای، ارائه خدمات کاملا آنلاین در بخش بیمه های درمانی و آموزش شبکه فروش و کارکنان به مدت بیش از 106 هزار نفر ساعت، از مهم ترین اقدامات انجام شده در حوزه فنی شرکت می باشد.
 
مدیرعامل بیمه آسیا همچنین از فعالیت های گسترده بیمه آسیا در حوزه مسئولیت اجتماعی سخن گفت و اظهار داشت: سال 1398، مملو از اتفاقات و حوادثی بود که میهن عزیزمان را درگیر خسارت های متعدد و سنگینی کرد. بیمه آسیا در راستای عمل به نقش حمایتگری خود در حوزه بیمه گری و همچنین حوزه مسئولیت اجتماعی، با تمام توان و استفاده از حداکثر ظرفیت های فنی خود، در مناطق سیل زده و زلزله زده کشور وارد عمل شده و با تشکیل ستاد و اعزام اکیپ های فنی که عمدتا با حضور اینجانب، اعضای هیأت مدیره، معاونان و مدیران این شرکت همراه بود، در کوتاه ترین زمان ممکن، به ارزیابی و سپس پرداخت خسارت ها به زیاندیدگان اقدام نمود.
 
وی در این رابطه افزود: ساخت هفت واحد مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه به ارزش هفت میلیارد ریال، ساخت دو باب مدرسه در مناطق محروم استان آذربایجان شرقی و استان خراسان جنوبی به ارزش پنج میلیارد ریال، توزیع گسترده کمک های غیرنقدی در مناطق سیل زده در استان های گلستان، لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال، ایجاد موکب های بیمه آسیا در مسیر راه پیمایی عزاداران اربعین حسینی، اختصاص بودجه چاپ سررسید به تهیه و توزیع 140 هزار جلد دفتر مشق و نوشت افزار در مدارس مناطق محروم کشور به ارزش پنج میلیارد ریال، اهدا 10 هزار دست لباس ایزوله به کادر درمانی در بیمارستان های سراسر کشور به ارزش چهار میلیارد ریال، از جمله مهم ترین اقدامات بیمه آسیا در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی است.