به گزارش اکونا پرس،

 

به نقل از روابط عمومی بانک دی، در نخستین نشست هم اندیشی مدیران و روسای شعب بانک دی در سال 1399 که با حضور اعضاء هیئت مدیره بانک، معاونان و مدیران ارشد ستادی، مدیران عامل شرکتهای تابعه و روسای شعب سراسر کشور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار ‌شد، اعضاء هیئت مدیره بانک ضمن تبیین اهداف همایش به بررسی دستاوردها و اقدامات انجام شده در شش ماه گذشته و برنامه های پیش روی بانک پرداختند.
بر اساس این گزارش، در این نشست دکتر برات کریمی مدیر عامل بانک دی، ضمن قدردانی از تلاش های همکاران در تحقق اهداف عالیه بانک گفت: خانواده معظم شهدا و ایثارگران ولی نعمتان این جامعه هستند و همه ما مدیون این عزیزان هستیم و خدمت رسانی به آنها مسئولیتی است که بر دوش یکایک ما است و باید با عملکرد خود در مقابل این قشر عزیز و سهامداران گرانقدر بانک سربلند باشیم.
وی افزود: در این مدت کوتاه که هیئت مدیره، تصدی امور بانک را بر عهده گرفته است، شاهد عزمی جهادی و تلاشی بی وقفه در تمامی همکاران برای بهبود شرایط بانک هستیم که نتیجه آن ارتقای بسیاری از شاخص‌های عملکردی بانک است و امیدوارم با همت همکاران گرامی بتوانیم این مسیر را با تلاش بیشتری ادامه داده و بانک را به جایگاه رفیع خود و آنچه که شایسته نام و برند بانک ارزش آفرین دی است برسانیم.
مدیرعامل بانک دی با اشاره به حرکت بانک در مسیر سودآوری افزود: در سایه همت و همدلی همکاران خدوم بانک، قطار دی روی ریل موفقیت قرار گرفته است و امیدواریم برگزاری نشست های هم اندیشی با روسای شعب زمینه افزایش سرعت حرکت این قطار را به سمت روزهای روشن و درخشان آینده فراهم کند و بتواند در گشایش و تقویت افق‌های مشترک همکاران صف و ستاد راهگشا باشد.
وی در پایان سخنانش با اشاره به موفقیت های کسب شده در شش ماه گذشته گفت: بهبودها و موفقیت های کسب شده در شاخص های کلیدی عملکردی بانک در وهله اول نتیجه برنامه ریزی دقیق در سطح مدیریت کلان سازمان و در وهله دوم مدیون تلاش تمامی همکاران عرصه صف و ستاد است.
در ادامه این نشست نصرت الله شهبازی، رئیس هیئت مدیره بانک با اشاره به اقدامات انجام شده در ماه های اخیر گفت: اولین گام تیم مدیریت برای بهبود شرایط بانک، کاهش هزینه ها و ورود به فاز سودآوری بود که در این راستا اصلاح ساختار مالی بانک، کنترل هزینه های مالی  و کاهش هزینه های بین بانکی و حرکت به سمت بهبود ترکیب منابع و افزایش وزن منابع ارزان قیمت در ترکیب سپرده ها در دستور کار قرار گرفت که رشد چشم گیر سپرده های غیرهزینه زا در سه ماه ابتدایی سال حاکی از موفقیت بانک در این زمینه بود.
رئیس هیئت مدیره بانک اصلاح ساختار مالی شرکت های تابعه، تقویت زنجیره ارزش گروه مالی دی، تهیه دستورالعمل های کاربردی برای وصول مطالبات را از دیگر اقدامات هیئت مدیره برشمرد و گفت: امروز بانک دی در جایگاهی ایستاده است که مرهون آرمان خواهی همدلانه صف و ستاد برای فتح قله های موفقیت است و امیدورام با ترویج این نگاه شاهد شکوفایی روزافزون بانک باشیم.
در ادامه این نشست رحیم طاهری عضو هیئت مدیره بانک، تقویت خودباوری در میان همکاران را مهمترین دستاورد تزریق تفکر حرفه ای در بدنه بانک دانست و افزود: اقدامات ارزشمندی همچون توسعه سبد محصولات، کاهش مطالبات غیر جاری، افزایش میزان سپرده‌های غیرهزینه‌زا، افزایش منابع ارزان قیمت، کاهش بهای تمام شده پول و هزینه های عملیاتی و دستیابی به سود عملیاتی در سه ماه ابتدایی سال جاری، تغییرات محسوس در بانک دی است که این دستاوردها جز در سایه اعتماد متقابل مدیران و کارکنان، امید به آینده و شکوفایی خودباوری در بانک حاصل نمیشد.
طاهری، چابکی، شفافیت، نیروی انسانی یادگیرنده، تعهد، اثربخشی و حرفه ای بودن را مهمترین مزیت های رقابتی بانک دانست و گفت: نگاهی به سابقه بانک دی نشان می دهد که این بانک برخوردار از نقاط مزیتی متعددی است که سرمایه گذاری بر روی آنها بستر مناسبی برای تسهیل سودآوری و حرکت به سمت بانکداری حرفه ای را فراهم می کند.
وی افزود: برنامه ریزی و سیاست گذاری برای کسب رضایت ذینفعان و دستیابی به اهداف بانک از ماموریت های مدیریت کلان سازمان است که در سایه مزیت های رقابتی بانک و تقویت نوآوری و خلاقیت دستیابی به آن را در دسترس قرار داده است.
همچنین فریدون رشیدی، نایب رییس هیئت مدیره  با اشاره به لزوم اطلاع رسانی موثر درباره دستاوردها به مشتریان و همکاران گفت: دستاوردهایی که در شش ماه گذشته به دست آمده باید منبع انگیزه بیشتر برای همکاران در پیمودن مسیر موفقیت ها باشد.
وی لزوم ارائه آموزش به همکاران جوان شعبه و ستاد را امری حیاتی برای بانک دانست و گفت: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، انتقال دانش سازمانی به صورت کاربردی و تجربی بسیار اثربخش تر از آموزش های مرسوم و رایج است و روسای شعب باید انتقال تجربیات و دانش بانکی خود به همکاران جوان را در اولویت کارها قرار دهند.
رشیدی مشتری مداری و تعامل مناسب با مشتریان را یکی از کلیدهای موفقیت در نظام بانکی دانست و افزود: راهنمای شعب در اعطای تسهیلات، خط مشی و سیاست های اعتباری ابلاغی است که در حال حاضر بر روی تسهیلات خرد و متوسط در قالب عقود مبادله ای و خرید دین تمرکز دارد.
وی با تاکد بر لزوم توجه به درآمدهای غیرمشاع گفت: زیرساخت های لازم برای ایجاد تعهدات و کسب درآمد از طریق صدور ضمانت نامه و اعتبارات اسنادی در بانک فراهم شده است که امیدوارم همکاران با یک نگاه نو به ضمانت نامه، از قالب های سنتی تعریف ضمانت نامه فاصله بگیرند و به صدور ضمانت نامه در قالب های جدید همت گمارند.
 دکتر محمود محمدیان، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان سخنران علمی در این نشست به ارائه مباحثی در حوزه بازاریابی پرداخت.
از دیگر برنامه های این همایش، سخنرانی علمی دکتر محمود محمدیان، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، سخنرانی محمدرضا کشاورز، مدیرعامل بیمه دی،  سخنرانی ابوالفضل رضایی، سرپرست مدیرت امور شعب بانک دی، برگزاری کارگروه‌های اعتباری، ارزی، فناوری اطلاعات، منابع انسانی و جذب منابع بود و در پایان همایش نیز از روسای موفق بانک در شاخص های مختلف قدردانی شد.