به گزارش اکونا پرس،
 با اراده قوی و عزم ملی هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد، اگر همه با هم نکات اساسی جهت حفظ سلامت خود و دیگران را رعایت کنیم می توانیم در زمینه مدیریت کرونا در شرایط فعلی و پس از این بحران تهدیدها به فرصت تبدیل کنیم.
حبیب میرزایی معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد ، بیان کرد: شیوع ویروس کرونا همانند هر حادثه‌ بزرگ عمومی، بر صنعت بیمه تاثیرگذار بود. آنچه که برای شرکت بیمه پاسارگاد رخ داد هم تهدید و هم فرصت بود ، اما مدیران ارشد شرکت تلاش کردند همه تهدیدات را به فرصت تبدیل نمایند. در این دوران، شبکه گسترده فروش به آموزش گسترده در فضای مجازی روی آوردند و آموزش‌های مورد نیاز شبکه فروش و حتی مشتریان را در بستر فضای مجازی برنامه ریزی و اجرا کردند.
 
ایشان در خصوص  فعالیت سازمان فروش و انگیزه فروش غیر حضوری در دوران شیوع کرونا گفت: سازمان فروش اقدام به پیگیری و وصول اقساط معوق مشتریان کرد. در اسفند ماه وصولی حق بیمه شرکت بیمه پاسارگاد در بخش حق بیمه عمر و تأمین آتیه افزایش قابل توجهی داشت. 
 
میرزایی در زمینه گسترش ابزارهای نوین و فعالیت استارتاپ‌ها در ارائه خدمات غیرحضوری بیمه پاسارگاد به سازمان فروش اظهار کرد: شرکت بیمه پاسارگاد در حال حاضر  از دو نرم افزار «سایبان» و «عمر و تامین آتیه» استفاده می‌کند که سایبان  بر بخش بیمه های اموال و مسئولیت تمرکز دارد و در این حوزه خدمات پس از فروش ارائه می‌کند. هر دو این نرم افزارها به صورت تحت وب کار می کنند. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که استارتاپ‌های فعال در بخش عرضه محصولات بیمه‌ای فعالیت می‌کنند. شروع کار این ها با این روش بود که با نمایندگان برخی از شرکت های بیمه قرارداد همکاری منعقد می کردند  و بر اساس توزیع جغرافیایی اگر سفارشی از یک بیمه گذار در اینترنت دریافت می کردند به نزدیک‌ترین نمایندگی ارجاع می دادند، نمایندگی بیمه نامه صادر و تحویل بیمه گذار می شد. یکی از درخواست‌های این استارتاپ‌ها این است که خدمات بیمه گری را از طریق وب سرویس دریافت کنند. باید یک وب سرویس به این استارتاپ ها داده شود تا بتوانند بصورت آنلاین بیمه مورد نیاز را عرضه و صادر نمایند. 
 
این در حالی است که این استارتاپ ها ابتدا مجوز فعالیت در بازار بیمه نداشتند و البته بیمه مرکزی اخیرا به این نتیجه رسیده تا آن ها را بصورت یک کارگزار رسمی آنلاین به رسمیت بشناسد و اگر از بیمه مرکزی مجوز لازم را بگیرند بستر لازم برای ارائه وب‌سرویس به آن ها فراهم می شود. برخی از شرکت های بیمه بصورت غیر رسمی وب سرویس در اختیار این استارتاپ ها قرار دادند، بیمه پاسارگاد در چارچوب مقررات چنانچه هر یک از استارت آپ ها مجوز لازم را اخذ نمایند وب‌سرویس در اختیار آن ها قرار می دهد.
 
معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد فعالیت سازمان فروش و نظارت بر امر توسعه و پشتیبانی سامانه های بیمه پاسارگاد را این گونه تشریح کرد: در بخش سازمان فروش بیمه های عمر شرکت تحولات زیادی رخ داده است. با توجه به ابلاغ آیین نامه 96 از سوی بیمه مرکزی، سازمان فروش با آیین نامه جدید تطبیق دادیم.  کار تطبیق شبکه فروش با آیین نامه 96 در مرحله نهایی قرار دارد. در بخش سازمان فروش در حال استاندارد سازی آموزش های شبکه فروش، نمایندگان و بازاریاب ها هستیم. نرم افزاری هم تحت عنوان آموزش مجازی ویژه نمایندگان در حال راه اندازی است که در حوزه تولید محتوای آموزشی عمیق‌تر ورود می کنیم.
 
معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه پاسارگاد در مورد باشگاه مشتریان بیمه پاسارگاد گفت: در بیمه پاسارگاد، مدیریتی به عنوان مدیریت امور مشتریان وجود دارد که از سال گذشته فعال شده است. این مدیریت است که تصمیم دارد تا از این چندین میلیون مشتری بیمه عمر خود به عنوان بستری برای عرضه سایر محصولات بهره ببرد. با توجه به این هدف، فاز مطالعات باشگاه مشتریان به اتمام رسیده و در حال  مذاکره با سه «PSP» بزرگ هستیم تا  از امکانات  آن ها استفاده کنیم باشگاه مشتریان شرکت احتمالاً تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد؛ چرا که نیاز به داده‌های خاصی دارد تا بر اساس این داده‌ها اطلاعات مشتریان مانند وضع درآمد، خوش حسابی  نیازهای مشتری را تجزیه تحلیل کنیم.
 
میرزایی افزود: یکی از مسائل مهم برای بیمه پاسارگاد، مدیریت ارتباط با مشتریان است. شرکت بیمه پاسارگاد در حل فعال سازی مرکز تماس است که احتمالا تا پایان شهریور 1399 این مرکز راه اندازی شود.
 
حبیب میرزایی در خصوص نظرسنجی از مشتریان درخصوص ارزیابی کیفیت خدمات بیمه شرکت اظهار کرد: نظرسنجی های بیمه پاسارگاد از طریق بخش مدیریت تحقیقات بازار انجام می شود. اخیرا یک نظرسنجی در حوزه کارکردها و ویژگی های نرم افزارهای بیمه گری انجام و نتیجه آن گزارش شد. در همین راستا نظرسنجی از مشتریان ، همکاران و شبکه فروش هم در دست بررسی است که به تدریج اجرایی خواهد شد. هدف ما این است که صدای مشتری شنیده شود و به ارکان شرکت منعکس و خواسته های آن ها تأمین گردد.  بانکداری ایرانی