به گزارش اکونا پرس،

حسن شریفی معاون عملیات بانکی بانک توسعه تعاون طی ارتباط ویدئو کنفرانسی با همکاران ارزی در استان‌ها اظهار داشت: بانک توسعه تعاون بنا به رسالت حمایت از جامعه هدف اعم از تعاونگران و کارآفرینان، خدمات ارزی متنوعی از بدو تأسیس ارائه داده است.

شریفی تصریح نمود: فعالیت ارزی پیچیدگی‌ها و ویژگی‌های متمایزی در مقایسه با فعالیت ریالی دارد، ازاین‌رو سلسله‌مراتب مدیریتی در ستاد و استان‌ها با اطلاع‌یابی صحیح از انواع بخشنامه‌ها و سیاست‌های بالادستی، تدابیر و فعالیتهای مضاعفی برای اجرای صحیح فرآیندها اجرایی نمودند.

وی خاطرنشان کرد: ریسک عملیات ارزی بسیار فراتر از عملیات ریالی است و کاهش ریسک در این حوزه به معنای کاهش دامنه فعالیت تخصصی نیست، بلکه با مدیریت بر ریسک‌های احتمالی و پوشش حداکثری آنها، عملیات ارزی به عنوان مزیت بانک برای ارائه خدمات به تعاونگران، تولیدکنندگان و بازرگانان مطرح است.

معاون عملیات بانکی بانک توسعه تعاون دانش افزایی همکاران را در ارائه بهینه خدمات و تسریع فرآیندها مؤثر دانست و افزود: آن دسته از مدیران استانی و روسای شعب که فعالیت ارزی در زیرمجموعه آنها رایج است بر فرآیندها و پرونده‌های ارزی کنترل کافی داشته باشند، زیرا مهمترین لایه نظارتی قابل‌اتکا، علاوه بر همکاران ستاد، در همین مرحله قراردارد و اطمینان از کنترل قوی در این لایه، به ارائه خدمات سریع و بهینه کمک زیادی می‌کند.

وی در ادامه به تقویت واحدهای ارزی سراسر کشور اشاره کرد و گفت: استان‌ها از نیروهای مجرب و کارآزموده در عملیات متنوع بانکی برخوردار هستند و مدیران استانی برای گسترش فعالیت ارزی و تأمین نیاز مشتریان در این حوزه، مدیریت منابع انسانی و بهره‌گیری از خدمات این نیروها در عملیات ارزی را در اولویت قرار دهند.

فرشید طهمورثی مدیر امور بین‌الملل بانک توسعه تعاون در این جلسه گفت: سیاست‌گذاری حوزه ارزی بانک، مطابق راهبردهای ابلاغی از سوی مدیران ارشد، و همچنین پشتیبانی عملیات ارزی کلیه واحدها و شعب در این امور صورت می‌پذیرد و این امور ساماندهی کلیه فرآیندهای ارائه خدمات در قالب صدور حواله ارزی، برات ارزی، اعتبارات اسنادی و ضمانت‌نامه ارزی را بر عهده دارد.

در این جلسه که با حضور عباس ایارده رئیس اداره کل خارجه، محسن عزیزی بازرس ویژه مستقر در امور بین‌الملل، مجتبی جعفری رئیس اداره کل عملیات ارزی، محمد عزیز محمدی معاون اداره کل در امور بین‌الملل و ارتباط مجازی با همکاران ارزی استان‌های اصفهان، فارس، سمنان، تهران، خراسان رضوی، بوشهر، هرمزگان، آذربایجان شرقی، البرز و شعبه مستقل مرکزی برگزار شد، مباحث مهمی در خصوص بهینه‌سازی فرآیندها مطرح گردیده و تصمیمات مهمی اتخاذ گردید.