به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک سرمایه  صادرکنندگان و دریافت کنندگان چک از روز شنبه مورخ۲۰ دی ۱۳۹۹ می‌توانند فرآیند ثبت، تائید و انتقال چک در سامانه صیاد را از طریق برنامک‌های موبایلی که فهرست آنها در تارنمای شرکت شبکه الکترونیک پرداخت کارت (شاپرک) منتشر شده است، به صورت اختیاری انجام دهند.

شایان ذکر است با توجه به اختیاری بودن فرایند ثبت چک در سامانه یادشده، انتقال چک کما فی‌السابق از طریق ظهرنویسی با ذکر هویت گیرنده جدید، معتبر خواهد بود و چک‌های کنونی را می‌‌توان در وجه حامل صادر نمود. همچنین با عنایت به اختیاری بودن این امر تا اطلاع ثانوی، تمام چک‌ها، کما فی‌السابق بدون نیاز به ثبت در سامانه صیاد، در شبکه بانکی کشور پذیرش و پردازش خواهند شد.

خاطر نشان می سازد با توجه به اختیاری بودن ثبت چک در سامانه صیاد تا اطلاع ثانوی، این اطمینان از سوی بانک مرکزی به مشتریان داده شده است که در صورت ثبت، تأیید یا انتقال چک در این سامانه و وجود مغایرت‌های احتمالی، اطلاعات سامانه صیاد برای کارسازی چک، ملاک عمل نخواهد بود.

مشتریان ارجمند برای آشنایی با «نحوه ثبت، تایید و انتقال چک در سامانه صیاد با استفاده از برنامک‌های موبایلی»، می توانند به فایل پیوست مراجعه فرمایند.