به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی و بین الملل بیمه رازی ؛ مراسم رونمایی ازاین سامانه با حضور دکتر جباری مدیرعامل و عضو هیات مدیره بیمه رازی، دکتر سید محمد کریمی دبیر کل سندیکای بیمه گران ، مدیران و اصحاب رسانه در شرکت بیمه رازی برگزار شد.

مهندس ملکی معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه رازی با بیان کرد دراین سامانه با بهره گیری از تکنولوژی بلاکچین کلیه عملیات کنسرسیوم آتش سوزی‌ مکانیزه گردیده است و با بهره گیری از زیرساخت قراردادهای هوشمند یا Smart Contract و همچنین رای گیری، کلیه پورتفوهای بیمه ای با مشارکت کلیه اعضای کنسرسیوم و با هدایت دبیرخانه قابلیت مدیریت خواهند داشت.

وی افزود : .شفافیت، سرعت عمل و اعتماد بالا در فرآیند اجرایی کنسرسیوم نتیجه بهره گیری از سامانه هم بیمه گران است. علاوه بر آن در هرگونه فعالیت گروهی و جمعی نیازمند به تکنولوژی بلاک چین روی این سامانه فراهم است.

ملکی در پایان به این نکته اشاره کرد که راهبر این سیستم دبیرخانه کنسرسیوم آتش سوزی است و این سامانه می تواند برای سایر رشته های بیمه ای هم استفاده شود و بیمه رازی به نمایندگی از صنعت و با پیشنهاد سندیکا و پژوهشکده بیمه پیشگام شد تا این سامانه را بر روی بستر بلاکچین ایجاد کند اما این سامانه متعلق به کل صنعت بیمه خواهد بود.