به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در آیین تجلیل از «یاوران اشتغال» که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، رئیس‌کل بانک مرکزی و مدیران عامل شبکه بانکی در بانک مرکزی برگزار شد، با اعطای لوح سپاس به مدیرعامل بانک سپه از وی و کارکنان این بانک قدردانی کرد.
در متن لوح سپاس اعطایی مرتضی بختیاری به محمدکاظم چقازردی از حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها و زحمات وی و مدیران و کارکنان بانک سپه در کمک به ترویج فرهنگ کار، تلاش، توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای محرومان تشکر شده است.
در این لوح سپاس آمده است: سپاس بیکران معبود بی‌همتا را که توفیق فرمود برای آرامش خاطر نسل آینده، ایجاد شوق زندگی در جان‌های رنج‌دیده و خسته و گره‌گشایی از امور محرومان با تلاش و مجاهدت‌های دلسوزانه همه فعالان و یاوران عرصه تولید و اشتغال، در راستای اعتلای میهن عزیز اسلامی و آینده روش این سرزمین تحت زعامت مقام معظم رهبری قدم برداریم.
مدیرعامل بانک سپه طی پیامی ضمن تبریک موفقیت بانک در حمایت از ایجاد اشتغال برای محرومان کشور، افتخار قرار گرفتن بانک سپه در ردیف بانک‌های برتر کشور در پشتیبانی از خوداتکایی مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی را حاصل تلاش بی‌وقفه مدیران و کارکنان این بانک به‌ویژه در واحدهای صف در سراسر کشور دانست.
بنا به اظهار مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره)، بانک سپه با تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان به خوداتکایی بیش از 25 هزار خانوار و خروج آنها از پوشش حمایتی این کمیته کمک کرده است.
بر اساس این گزارش رئیس‌کل بانک مرکزی در این مراسم با اشاره به اینکه تسهیلات تکلیفی شبکه بانکی از ۱۵۶ هزار میلیارد تومان سال گذشته به حدود ۷۵۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است، تصریح کرد: هرچند این تکالیف کار را برای بانک‌ها سخت می‌کند اما نظام بانکی کشور حمایت از تولید و اشتغال را وظیفه اصلی خود می‌داند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
به گفته دکتر کمیجانی تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال پیش از آن ۶۳ درصد افزایش یافته است و این میزان در سه ماه اول امسال نیز نسبت به سه ماه اول ۹۹ افزایشی در حدود ۷۱ درصد داشته است.
وی با قدردانی از بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به اقشار ضعیف جامعه فعال بوده‌اند، گفت: پرداخت این تسهیلات هر چند سخت اما شیرین و ثمربخش است.
کمیجانی اعتبار ابلاغ شده برای کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در سال جاری را ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این میزان در سال ۱۳۹۷، ۲۰ هزار میلیارد ریال بود که بیش از ۹۱ درصد آن محقق شد.
آیین تجلیل از «یاوران اشتغال به منظور  قدردانی از حمایت‌های نظام بانکی کشور از اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.