به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر محمدرضا فرزین در این مراسم که با حضور سید عباس حسینی معاون امور بیمه، بانک و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد، کوروش پرویزیان رییس شورای عالی کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی، سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ، سردار مسعود مصدق معاون هماهنگ کننده فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ، سرهنگ علی ولی پور گودرزی رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ و مدیران عامل بانک ها به میزبانی بانک ملی ایران برگزار شد، ضمن ابراز تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین گرامیداشت دومین سالروز شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز در حالی نخستین جلسه مشترک بانک های دولتی و خصوصی در دولت سیزدهم برگزار می شود که در آستانه تنظیم دو سند بسیار مهم قانون بودجه سال جدید و برنامه هفتم توسعه کشور هستیم و این اسناد از اهمیت قابل توجهی برای نظام بانکی کشور برخوردارند.
وی افزود:  با هماهنگی وزارت اقتصاد ، نظراتمان را درباره مسایل نظام بانکی با نمایندگان مجلس طرح کرده ایم و امیدواریم در قانون بودجه سال 1401 با حل مسایل بانکی، به نظام تولید کشور کمک شود.
فرزین تصریح کرد: دولت قصد دارد طرح های جدید اقتصادی خود را آغاز کند و نظام بانکی کشور نیز با هدایت وزارت اقتصاد، همکاری لازم را در این زمینه خواهد داشت.
مدیرعامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه نظام بانکی کشور با شروع هر برنامه جدید، همکاری لازم را با دولت خواهد داشت، ادامه داد: نظام بانکی، پیشانی نظام اقتصادی کشور است و باید یک تلاش دست جمعی برای حل و فصل مسایل و چالش های آن به کار گرفته شود.
وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی وزارت اقتصاد ،پیشنهادهایی در ارتباط با کاهش تسهیلات تکلیفی به بانک ها در قانون بودجه سال 1401 داشته ایم که امیدواریم مورد توجه واقع شوند.
همچنین سید عباس حسینی معاون امور بیمه، بانک و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد نیز در این مراسم با بیان اینکه توسعه و افزایش کیفیت خدمات دهی به آحاد مردم از مهم ترین سیاست های پیش روی وزارت اقتصاد است، گفت: با توجه به درک مشکلات فضای کلان اقتصادی کشور و همچنین مسئولیت های شبکه بانکی، تمام تلاشمان را در مجموعه وزارت اقتصاد برای بهبود فضا به کار خواهیم گرفت.
وی تصریح کرد: حضور شبکه بانکی در تنظیم هر چه بهتر احکام برنامه هفتم توسعه کشور و قانون بودجه سال آتی به گونه ای که چرخ اقتصاد کشور بهتر بچرخد، بسیار کمک کننده خواهد بود.
حسینی ابراز کرد: مردم، نمایندگان مجلس و دولت دغدغه هایی نسبت به شبکه بانکی دارند که با توجه به مجاهدت های بانک ها به ویژه در شرایط تحریم علیه کشور، باید خدمات آنها به تصویر کشیده شود.
معاون امور بیمه، بانک و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد با تاکید بر اینکه امروز پایه های اقتصاد کشور بر شبکه بانکی استوار است، بیان کرد: در وزارت اقتصاد به عنوان متولی بازارهای مختلف کشور تلاش داریم تا به دغدغه های شبکه بانکی بپردازیم و از آن صیانت کنیم.
حسینی با بیان اینکه امیدواریم سال جدید اقتصادی را با آرامش بیشتری پیش ببریم، اظهار کرد: ارایه سامانه ها و ایده های جدیدی که مردم بتوانند بهتر از خدمات بانکی بهره‌مند باشند، در دستور کار ماست.
سردار حمید هداوند جانشین فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ کشور به این بزرگمرد افتخار می کنیم، گفت: اگر دستگاه ها وظایف خود را به درستی انجام دهند، کشور شکوفا خواهد شد. جمهوری اسلامی حرف اول را در منطقه می زند و این امر موجب می شود تا نظام اقتصادی کشور نیز بتواند بهتر خدمت رسانی کند.
وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی با 25 هزار نیرو و حدود 7 هزار نیروی وظیفه تلاش خود را برای برقراری امنیت به کار بسته است، افزود: پلیس اقتصادی، پلیس فتا، پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری، پلیس امنیت و پلیس راهور یاری رسان دستگاه های مختلف هستند تا خللی در فضای اقتصادی کشور پیش نیاید.
در پایان نیز مدیران عامل بانک ها به بیان  نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.