به گزارش اکونا پرس،

حجت اله مهدیان مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه مجمع سالیانه شرکت صرافی توسعه تعاون اظهار داشت: این شرکت طی ده سال فعالیت، تأمین نیاز تعاونگران و مشتریان در حوزه عملیات ارزی را بر عهده داشته است و ماموریت این شرکت تابعه بانک، همسو با رسالت های اصلی بانک و با رویکرد توسعه ای و حمایت از جامعه هدف بوده است.
وی افزود: رویکرد اصلی شرکت در بازار ارز معطوف به تخصیص ارز به فعالیت های تولیدی و تعاونی بوده است و صرافی به عنوان شرکتی وابسته به دولت، در چارچوب سیاست های ابلاغی بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی و واحدهای نظارتی ایفای نقش می نماید.
مهدیان خاطر نشان کرد: گسترش فعالیت صرافی و نقش آفرینی شرکت در بخش تعاون حائز اهمیت است و از این رو افزایش سرمایه این شرکت مطابق ضوابط قانونی در راس برنامه ها قرار دارد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون برگزاری به موقع و ارائه گزارش شفاف را مهم اعلام نمود و گفت: گزارش حسابرس و بازرس قانونی نشان دهنده این است که عملیات مالی شرکت مطابق ضوابط و استانداردهای حسابداری انجام شده و گزارش مالی نیز به صورت شفاف ارائه گردیده است.
وی افزود: در جلسه مجمع علاوه بر بررسی و نظارت بر صورت های مالی، موضوع برنامه های پیشنهادی برای توسعه فعالیت نیز مهم است که در راس این برنامه ها تعامل با اتحادیه ها و شرکت های تعاونی و تبعیت از برنامه های معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارائه خدمات مناسب به جامعه تعاون است.
سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز در ادامه جلسه گفت: شرکت های تابعه بانک در مقایسه با یکدیگر رابطه هم افزایی دارند و فعالیت های مشترکی برای ارائه خدمات به بخش تعاون صورت گرفته است.
امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: تعامل شرکت صرافی با امور بین الملل بانک بسیار راهبردی و مهم است و تحقق اهداف و برنامه ها با تعامل دو سویه امکان پذیر است.
محمد جعفر ایرانی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: این شرکت با در پیش گرفتن رویکرد حرفه ای در پی آن است تا علاوه بر انجام وظایف حرفه ای، به لحاظ کارنامه مالی نیز وضعیت مطلوبی کسب نماید.
در این جلسه حسن شریفی معاون مدیرعامل در امور عملیات بانکی و فرشید طهمورثی مدیر امور بین الملل مطالبی را در خصوص عملکرد شرکت ارائه دادند و سعید قاسمی نراقی مدیر عامل شرکت صرافی توسعه تعاون، محمد زارع، علی هاتفی و فیاض مقدم اعضای هیات مدیره شرکت نیز توضحاتی در مورد عملکرد گذشته و برنامه های پیش رو ارائه دادند.