به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، این بانک از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه 1401، به‌منظور اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بالغ‌بر 6،500 فقره وام فرزند آوری به مبلغ 2،393 میلیارد ریال و همچنین در راستای تحکیم بنیان خانواده و کمک به تشکیل آن و تسهیل ازدواج جوانان، 5،580 فقره وام ازدواج به مبلغ 7،465 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.
همچنین با توجه به اهمیت توسعه اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری در روستاها و مناطق کم برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری در مدت یادشده این بانک بالغ‌بر8،400 فقره تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برکت به مبلغ 4،948 میلیارد ریال به مشمولان طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت ارایه داده است.
ضمناً این بانک در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه و عمل به وظیفه مسئولیت‌های اجتماعی خود و در جهت توانمندسازی افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این مدت، تعداد 1،627 وام قرض‌الحسنه اشتغال بالغ‌بر 1،481 میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت کرده است.
همچنین در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و به‌منظور کمک به مستأجران، بانک پارسیان از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه سال جاری تعداد 1،125 فقره تسهیلات کمک ودیعه مسکن به ارزش 762 میلیارد و 650 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت کرده است.
گفتنی است؛ توسعه و تعمیق اشتغال در مناطق روستایی و ایجاد فرصت‌های شغلی مولد، محرومیت‌زدایی و کمک به ارتقای عدالت اجتماعی، توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زائی به‌ویژه در نواحی روستایی و کمتر برخوردار، ازجمله راهبردها و سیاست‌های بانک پارسیان در عرصه اقتصاد کشور است.
علاوه بر این، این بانک با انجام اقدامات بهبوددهنده شاخص‌های کارایی، نوآوری و بهره‌وری، رشد مقرر را به‌صورت متوازن در ابعاد مختلف دنبال می‌کند و کماکان با حمایت از واحدهای تولیدی و تأمین مالی صنایع و رفع نیازهای تسهیلاتی خرد مشتریان در نظام بانکی و اقتصاد کشور اثرگذار است.