به گزارش اکونا پرس،

تیتر اصلی روی جلد این شماره از نشریه، سرمقاله‌ای به قلم مدیر ارتباطات بانک خاورمیانه با عنوان «چشم‌اندازی در مه» بوده و در کنار آن به موضوعات دیگری همچون گزارش اخیر بانک جهانی در خصوص ایران، طرح اصلاح قانون بانکداری، دورکاری در دوران پساکرونا، روند تورم در ایران و تأثیر جنگ روسیه و اکراین بر اقتصاد جهان پرداخته شده است

بررسی سامانه پُل، مزایای تأمین مالی زیرساخت‌های آبی برای اقتصاد کشور و نگاهی به اندیشه‌های اقتصادی فارابی و ابن خلدون از دیگر مطالب منتشر شده در این شماره از نشریه هستند.

در این شماره به مناسبت ورود به ۱۱ سالگی بانک، گاه‌شمار مهم‌ترین رخدادها و دستاوردهای بانک خاورمیانه در ۱۰ سال گذشته بررسی شده و در کنار آن، در بخش اینفوگرافی، صنعت فولاد به عنوان دومین صنعت بزرگ در جهان واکاوی و مهم‌ترین اطلاعات مربوط به این صنعت بررسی شده است.

گفتنی است در این شماره از نشریه، علی نظافتیان، دبیر کمیسیون حقوقی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی به عنوان نویسنده مهمان، در مطلبی با عنوان «در آرزوی استقلال» نگاهی به طرح اصلاح قانون بانکداری داشته است.

آفتاب خاورمیانه، به صورت فصلنامه تحلیلی و با محوریت مسائل بانکی، کسب‌وکار و اقتصادی منتشر می‌شود و در آن کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه بانکی در بانک خاورمیانه و خارج از آن به بررسی مهم‌ترین موضوعات روز در حوزه بانکی و اقتصادی می‌پردازند.