به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا ، جلسه کارگروه ارزیابی اجرای نقشه راه تحول دیجیتال وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای بررسی دستاوردهای عملی و ملموس در حوزه بانکداری دیجیتال در بانک مسکن برگزار شد.

در این جلسه قربان اسکندری مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی با حضور هیات همراه از این وزارتخانه، علی عسکری سرپرست بانک مسکن، صابر عسکرپور عضو هیات مدیره و معاون امور مالی و جمعی از مدیران و کارشناسان بانک مسکن در این حوزه حضور داشتند.

طی این جلسه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای بانک مسکن در حوزه بانکداری دیجیتال از جمله احراز هویت غیرحضوری، افتتاح حساب دیجیتال، امضای دیجیتال و ... ارائه شد.

همچنین فرآیند افتتاح حساب مجازی، تشکیل پرونده تسهیلاتی غیرحضوری و نحوه استفاده از امکانات سامانه کشف تقلب بانکی و عملکرد این خدمات الکترونیکی به صورت آنلاین توسط کارشناسان بانک مسکن انجام و مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر همین اساس بیش از ۲۸ هزار حساب غیر حضوری در بانک مسکن افتتاح شده است که ۹۰ درصد از موارد افتتاح حساب در این بانک را شامل می شود که موارد دیگر افتتاح حساب نیز با توجه به شرایط قانونی از جمله اعطای دسته چک به صورت حضوری انجام پذیرفته است.

همچنین در جلسه مذکور بخشی از برنامه‌های آتی بانک مسکن در راستای نقشه راه دیجیتال ارائه شد.