به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، امروز چهارشنبه در دوره سفارش‌گیری که از 9:30 آغاز شده و تا 11:30 ادامه داشت، بازار دوم فرابورس شاهد رقابت 68صندوق در عرضه 600میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری الماس ایرانیان در نماد «والماس» بود. در نهایت نیز 60 صندوق توانستد در این رقابت سهام «والماس» را خریداری کنند.

بیشترین و کمترین قیمتها برای «والماس»

در حالی که قیمت ارزش‌گذاری والماس 2 هزار و 542 ریال بود، قیمت‌هایی در بازه یک هزار و 920 ریال تا 2هزار و 800 ریال برای نماد «والماس» در سامانه معاملات ثبت شد و در نهایت میانگین موزون قیمتی 2هزار و 239 ریال رقم خورد.

گفتنی است «والماس» آذر ماه سال 1400 در فرابورس پذیرش شده و مهرماه سال گذشته در گروه «سرمایه گذاری‌ها » به عنوان یکصد و هشتاد و یکمین شرکت بازار دوم و دویست و هشتاد و هفتمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس درج شده بود.

این گزارش می‌افزاید، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مهرگان در این عرضه به عنوان بازارگردان ایفای نقش کرد و موسسه بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشیبانی نیروهای مسلح رکن متعهد عرضه را عهده دار بودند. شرکت تامین سرمایه کاردان نیز در جایگاه متعهد خرید قرار داشت.

مروری به صورت های مالی «والماس»

شایان ذکر است طی هفته گذشته مدیران شرکت سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان طی دو جلسه معارفه این شرکت در فرابورس ایران، آخرین وضعیت «والماس» را تشریح کردند.

مهدی بیگلری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان با اعلام اینکه سرمایه شرکت الماس حکمت ایرانیان ۴۰۰ میلیارد تومان و موضوع فعالیت اصلی هم طبق اساسنامه شرکت‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار است، گفته بود: درآمد خالص این شرکت در سال گذشته ۱۹۲ میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص سایر اعداد و ارقام صورت‌های مالی این مجموعه، توصیح داده که سود خالص هم در سال گذشته ۱۸۵ میلیارد تومان بوده و جمع دارایی‌های شرکت نیز به‌صورت دفتری سال گذشته ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است.

بیگلری سود واقعی هر سهم شرکت برای سال گذشته را ۴۶۵ ریال اعلام کرده و گفته بود: بدهی‌های والماس به‌طور کامل تسویه شده و این مجموعه بدهی خاص در صورت‌های مالی ندارد.

وی یکی از نقاط قوت والماس را تقسیم سود نقدی دانسته و افزوده بود: مجمع شرکت سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان هنوز برگزار نشده اما با توجه به سیاست تقسیم سود مناسب سهامدار عمده، این موضوع یک نقطه قوت برای سهامداران جدید است.