به گزارش اکوناپرس، محمد رضا بابایی، مدیر عامل شرکت لوله و ماشین سازی ایران با اشاره به گزارش کارشناسان شرکت و هیئت کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص شرایط زمین کارخانه شماره یک واقع در منطقه چهاردانگه به ارزش یک هزار و 300 میلیارد ریال، در این خصوص عنوان کرد: زمین کارخانه تپه سفید حدود 56 هزار متر مربع است که طبق توافق اولیه با شهرداری معادل 55 درصد زمین در قبال صدور مجوز تغییر کاربری به شهرداری و 45 درصد آن با مجوز تجاری، اداری و مسکونی به شرکت تعلق می گیرد. در این خصوص نقشه تجاری، اداری و مسکونی ترسیم و به تایید شهرداری رسیده و در حال حاضر در صورت پرداخت عوارض شهرداری و نوسازی می توان سند تفکیکی قطعات زمین را مطابق نقشه ها دریافت کرد و تاکنون 30 درصد از عوارض تعداد هفت قطعه از املاک مسکونی پرداخت شده و در هر مرحله که تامین نقدینگی شود، مابقی عوارض مربوطه پرداخت خواهد شد تا پس از اتمام پرداخت عوارض نامه ثبت از شهرداری دریافت و سند صادر شود. این در حالی است که تا کنون رقم دقیق هزینه مطالبه شهرداری اعلام نشده است.

بابایی در خصوص مدت زمان برآوردی برای انتقال زمین گفت: پیش بینی می شود این امر طی مدت 18 ماه از تاریخ شروع عملیات به طول بیانجامد. علاوه بر این، هزینه آن در  حال حاضر بالغ بر 500 میلیارد ریال و هزینه استقرار خط تولید بیش از 50 میلیارد ریال و هزینه لوله گذاری انتقال آب یا کرایه تانکر آب حداقل 100 میلیارد ریال خواهد بود.

وی در خاتمه تاکید کرد: در شرایط فعلی برنامه شرکت همزمان آماده کردن اسناد تفکیک شده ملک تپه سفید و آمادگی فروش آن به طور مزایده و آماده کردن امکانات و تجهیزات شمس آباد جهت انتقال است.