شرکت سرامیک های صنعتی اردکان از بهره برداری از پروژه خـط تولیـد کنســتانتره در شـرکت مهندسـی معـدنی زریـن پـودر نـوین کسـرا از ابتـدای تیر ماه امسال خبر داد و در خصوص تبعات مثبت ناشی از این رویداد بر وضعیت عملیاتی "کسرا" توضیح داد. همچنین این شرکت در خصوص انعقاد قرارداد با شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز شفاف سازی کرد.

 به گزارش اکوناپرس، حدود 60.83 درصد از سهام مهندسـی معـدنی زریـن پـودر نـوین کسـرا تحت تملک شرکت سرامیک های صنعتی اردکان قرار دارد و این زیر مجموعه "کسرا" در تاریخ اول تیر ماه امسال از پروژه خـط تولیـد کنســتانتره خود بهره برداری می کند.

 "کسرا" توقف خام فروشـی در معدن، رشد مقدار تولیـد و فروش محصولات، افزایش حاشیه سود، افزایش مقدار صادرات محصولات تولیدی و نیز تغییر شرایط فروش از اعتباری به فروش نقدی را از جمله اثرات مثبت ناشی از بهره برداری از پروژه زیر مجموعه خود اعلام کرد.

علاوه بر این، شرکت طی ارسال نامه شفاف سازی دیگری در خصـوص انعقاد قرارداد میان این مجموعه و شرکت معدنی و صنعتی چـادرملو به میزان 150تن کنسانتره سنگ آهن هماتیتی که در بهمن سال گذشته روی سامانه کدال افشا کرده بود، عنوان کرد: شرکت مهندسی معدنی زرین پودر نوین کسرا به همین منظور پروژه مورد اشاره خود را در تاریخ اول تیر ماه امسال راه اندازی می کند. بر این اساس، زیرمجموعه "کسرا" تحویل مقدار 150تن کنسانتره سنگ آهن هماتیتی در سال جاری با نرخ میانگین قیمت شمش فولاد خوزستان که در دوره های سه ماهه اعلامی در بورس آهن محاسبه می شود را بر عهده دارد.