غیرحرفه های ها غیرمستقیم در بورس سرمایه گذاری کنند

به گزارش اکوناپرس، در این جلسه روح الله حسینی مقدم، معاون شرکت بورس عنوان کرد: بازار سرمایه بازاری کاملاً حرفه ای است و توصیه می شود افرادی که اطلاعات و مهارت کافی در این حوزه ندارند، به طور مستقیم در بورس سرمایه گذاری نکنند.

حسینی مقدم با اشاره به اینکه تعداد صندوق ها و عملکرد آن ها در چند سال اخیر بیانگر رشد اینگونه ابزارهاست، در این خصوص افزود: مدیریت حرفه ای دارایی ها در صندوق های سرمایه گذاری وجود دارد و این موضوع یکی از مهمترین ویژگی های صندوق ها به شمار می رود.

نقدشوندگی مهمترین مزیت صندوق های قابل معامله

وی در خصوص مزایای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله گفت: نقدشوندگی صندوق های قابل معامله متفاوت از اوراق بهادار است، چراکه صندوق ها بازارگردان دارند و می توان

 بر اساس ناو صندوق ها اقدام صدو رو ابطال کرد.

در ادامه مسعود سلطان زالی، مدیر عامل شرکت تامین سرمایه ملت به اهمیت فرهنگ سازی در بازار سرمایه اشاره کرد و ابراز داشت: توسعه بازار سرمایه نیازمند فرهنگ سازی است و باید سرمایه گذاری غیرمستقیم تشویق وتقویت شود.

بازارگردان چاره حل مشکل نقدشوندگی

سلطان زالی در خصوص برنامه های این مجموعه در صندوق قابل معامله امین ملت اظهار کرد: یکی از ضعف هایی که در جریان معاملات صندوق های قابل معامله مشاهده می شود، نقدشوندگی است که این امر نیز به بازار گردان ارتباط دارد. هشت صندوق قابل معامله ای که در حال حاضر فعالیت می کنند از لحاظ نقدشوندگی اوضاع مناسبی ندارند. از این رو، شرکت تامین سرمایه ملت در نظر دارد تا با همکاری شرکت توسعه معین ملت به عنوان بازار گردان سرمایه گذاری هدفمندی در این صندوق کند.

مدیریت پرتفوی صندوق و تاکید بر سهام بنیادی

وی با اشاره به بازاریابی فعال مبتنی بر آگاهی بخشی، در این خصوص گفت: هدف این مجموعه جذب منایع پایدار و بلندمدت است و سعی می کنیم تا با برسی جوانب کار افق سرمایه گذاری و چشم اندازی برای خود در نظر بگیریم.

استراتژی این مجموعه مدیریت پرتفوی صندوق و تاکید بر سهام بنیادی است و کارشناسان شرکت نیز با تحلیل و بررسی وضعیت شرکت دائماً در حال رصد بازار سرمایه هستند تا بهترین واکنش را در روندهای مختلف بازار از خود نشان دهند.