شاخص کل بورس در اولین روز معاملاتی بازار سرمایه در فصل تابستان به روند صعودی روز های گذشته خود ادامه داد و همراه با رشد ارزش سهام اغلب شرکت ها رکورد جدید دیگری را در کارنامه عملکرد خود ثبت کرد.

به گزارش اکوناپرس، نماگربازار سرمایه امروز همچون روزهای گذشته روند صعودی پرشتابی را سپری می کند و متاثر از روند افزایشی قیمت سهام گروه هایی همچون پالایشی و خودرو در دقایق ابتدایی معاملات امروز با ثبت رشد 275 واحدی وارد مدار 109 هزار واحدی شد.

بر این اساس، برآیند اعمال اثر مثبت نمادهایی همچون "فارس"، "شپنا"، "شتران"، "خودرو" و "خساپا" و اثر منفی نمادهای "فملی" و "فولاد" سبب رشد شاخص کل بورس و ورود به یک کانال بالاتر شد.

بر اساس این گزارش، گروه پالایشی در شرایطی در روند مثبت شاخص کل موثر واقع شدند که موافقت اعضای اپک در جلسه روز گذشته با اعدم فزایش تولید نفت تا یک میلیون بشکه به رشد بهای نفت در بازارهای جهانی ختم شد. به نظر می رسد این موضع تاثیر بسزایی در افزایش تقاضا برای خرید سهام در گروه پالایشی داشته است.

همچنین تا لحظه تنظیم این گزارش، معامله 443 میلیون سهم ارزشی به مبلغ 102 میلیارد تومان را در بورس رقم زده است.

در پایان این گزارش می افزاید، در بازار فرابورس شاخص آیفکس با 10 واحد رشد در مدار یک هزار و 252 واحدی ایستاده و در این رویداد نمادهایی همچون "میدکو"، "ذوب"، شاوان"، "دماوند" و "شراز" تاثیر مثبت بر جای گذاشتند.