شرکت فولاد خراسان از توقف بخشی از فعالیت های خود در سال مالی جاری خبر داد و در پی آن نماد معاملاتی "فخاس" متوقف شد.

به گزارش اکوناپرس، این مجموعه از توقف یکی از واحدهای تولیدی به منظور بهسازی کوره و تعمیر اساسـی ترانس کوره واحد فولادسازی شماره یک در تاریخ پنجم تیر ماه جاری خبر داد و زمان شروع مجدد فعالیت آن را پنجم شهریور ماه امسال اعلام کرد.

حسین احمدی، مدیر عامل شرکت فولاد خراسان در نامه توضیحاتش با بیان اینکه درآمد های عملیاتی سال گذشته 17 هزار و 848 میلیارد و 415 میلیون ریال محاسبه می شود، عنوان کرد: واحد فولادسازی شـماره یک واحد تولید میانی است که شمش مورد نیاز واحـد نورد را تامین می کند و مبلغ درآمد عملیاتی مستقیم مذکور مربوط به شمش مازاد فروش رفته واحد فولاد سازی شماره یک در سال گذشته بوده است.

با توجه به افزایش راندمان واحد فولادسازی شماره یک پس از اجرای بهسازی و پیش بینی افزایش تولید واحد فولاد سازی شماره دو در طول سال جاری و نیز فروش آهن اسـفنجی مازاد واحدهای احیاء مستقیم و برنامه شـرکت برای تامین بخشی از شمش مورد نیاز واحد نورد از محل خدمات کارمزدی، پیش بینی می شود که بخش عمده ای از کاهش تولید و فروش شمش از منابع مذکور تامین شود.

مدیر عامل "فخاس" همچنین آخرین درآمد بخش متوقف شده برای یک سال مالی را مبلغ یک هزار و 515 میلیارد و 737 میلیون ریال اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، نماد معاملات شرکت فولاد خراسان با افشای اطلاعات با اهمیت متوقف و بازگشایی آن به روز معاملاتی بعدی موکول شد.