مدیرعامل گروه گسترش نفت و گاز پارسیان اعلام کرد: با تصمیم وزارت صنعت به زودی بخشنامه ممنوعیت عرضه خوراک بین مجتمعی در بورس ابلاغ می‌شود تا امکان تامین پایدار خوراک بین مجتمعی پتروشیمی ها فراهم شود.

به گزارش اکوناپرس به نقل از انجمن کارفرمایی پتروشیمی، مرتضی عزیزی در اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی با اشاره به ضرورت تامین پایدار و مطمئن خوراک مجتمع های صنعت پتروشیمی گفت: هدف از تاسیس و راه اندازی بورس، عرضه محصولات نهایی پتروشیمی و پلیمری با هدف جلوگیری از فعالیت های واسطه ای و دلالی در بازار پتروشیمی بوده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه هدف از تاسیس راه اندازی بورس هیچگاه عرضه خوراک بین مجتمعی و یا محصولات پایه پتروشیمی نبوده، تصریح کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی اخیرا اقدام به عرضه خوراک پروپیلن پالایشگاه شازند و یا نفتای تولیدی برخی از پالایشگاه ها در بورس کرده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عرضه خوراک بین مجتمعی در بورس منطقی نیست و توجیهی ندارد،افزود: اخیرا نشست مشترکی با حضور مسئولان ارشد وزارت صنعت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و پتروشیمی ها درخصوص عرضه خوراک بین مجتمعی در بورس برگزار شده است.

به گفته عزیزی، با تصمیم وزارت صنعت به زودی بخشنامه ممنوعیت عرضه خوراک بین مجتمعی در بورس ابلاغ می‌شود تا امکان تامین پایدار خوراک بین مجتمعی پتروشیمی ها فراهم شود.