صندوق های سرمایه گذاری در سهام در اولین ماه از فصل داغ تابستان نتوانستند عملکرد در خور توجهی از خود به نمایش بگذارند. آنچنان که در یک ماه گذشته منتهی به تیر ماه امسال در بین بیش از 100 صندوق سرمایه گذاری مشترک تنها 13 صندوق بازدهی مثبت بدست آوردند و حتی صندوق های سرمایه گذاری با سابقه فعالیت طولانی و حرفه ای با نمایش عملکرد غیر حرفه ای از کسب سود بی نصیب ماندند.

بر اساس گزارش اکوناپرس، از میان 13 صندوقی که بازدهی مثبت محقق ساختند، صندوق سرمایه گذاری مشترک دماسنج با بازدهی مثبت 44 درصدی بیشترین بازدهی مثبت را محقق ساخت. عمر این صندوق 1.750 روز و دارایی نقد آن اندک محاسبه می شود.

بعد از آن، صندوق افق ملت با پنج درصد بازدهی مثبت و صندوق پردیس با سه درصد بازدهی مثبت رتبه های دوم و سوم را از نظر کسب بیشترین بازدهی مثبت به خود اختصاص دادند.

 

پر بازده ترین ها

  نام صندوق  

  عمر فعالیت (روز)  

  دارایی نقد (درصد)  

  بازدهی (درصد)  

دماسنج

1.750

0.99

44.47

افق ملت

62

2.6

5.17

پردیس

1.141

40.83

3.19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همچنین صندوق های نیکوکاری میراث ماندگار پاسارگاد، سپهر آتی، نیکوکاری کشتی و ورزش ملی ایران بازدهی های مثبت اما کمتر از سه درصد را به سرمایه گذاران خود اعطا کردند.

همچنین در این رتبه بندی صندوق های جسورانه یکم آرمان آتی، نقش جهان، جسورانه رویش لوتوس، فیروزه موفقیت، ایساتیس، پاداش سرمایه پارس و توسعه ملی قرار می گیرند. در کنار آن صندوق پروژه مپنا در یک ماه گذشته بازدهی مثبت یا منفی ثبت نکرده است.

این در حالی است که صندوق های سرمایه گذاری مشترک در سهام همچون بانک مسکن، سرمایه دنیا و پیشتاز هر یک با بازهی منفی حدود 9 درصدی رتبه های نخست جدول کم بازده ترین صندوق ها را به خود اختصاص دادند.

کم بازده ترین ها

 نام صندوق 

 عمر فعالیت (روز)  

  دارایی نقد (درصد)  

  بازدهی (درصد) 

بانک مسکن

3.065

8.98

(9.27)

سرمایه دنیا

579

11.9

(6.26)

پیشتاز

622

64.33

(8.97)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در کنار آن، صندوق های اندیشه خبرگان، یکم سهام گستران شرق و یکم سامان هر یک با ثبت بازدهی منفی هشت درصدی در این رتبه بندی جای می گیرند.