شرکت پخش البرز از دریافت اوراق اخزا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشـکی به منظور تسویه مطالبات خود از این وزارتخانه خبر داد و شرکت سیمان فارس نو با انتشار نامه پیشنهاد هیات مدیره در خصوص افزایش سرمایه از برنامه های خود جهت اجرای این برنامه رونمایی کرد.

به گزارش اکوناپرس، شرکت پخش البرز طی نامه افشای اطلاعات که در سامانه کدال منتشر شده، اعلام کرد که طی توافقات انجام شـده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشـکی در سال 97 بالغ بر یک هزار و 540 میلیارد ریال از مطالبات این شـرکت از طریق دریافت اوراق اخزا تسویه و فرآیند انتقال اوراق به نام شـرکت پخش البرز به اتمام رسیده است.

این شرکت در نامه توضیحاتش در خصوص تبعات مالی اجرای این برنامه عنوان کرد: در حال حاضـر انتقال اوراق به شرکت های تأمین کننده در جریان است. با توجه به عدم اتمام فرآیند انتقال به نام شرکت های طرف قرارداد آثارسود و زیانی از این بابت در حال حاضر مشخص نیست. از این رو، با توجه به استراتژی های این شرکت در تأمین کالا، انتقال اوراق به تأمین کنندگان درشرایطی صورت می پذیرد که می تواند آثار مساعد بر عملکرد شرکت و افزایش در تعاملات سازنده با تأمین کنندگان کالا را به همراه داشته باشد.

علاوه بر این، شرکت سیمان فارس نو در نظر دارد تا مبلغ 150 میلیارد ریال به سرمایه خود بیفزاید تا "سفانو" 500 میلیارد ریالی شود. بدین ترتیب با اجرای برنامه افزایش سرمایه 43 درصدی شرکت، سرمایه "سفانو" از 350 میلیارد ریال به 500 میلیارد ریال اتقا می یابد.

این برنامه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به هدف اصلاح ساختار مالی شرکت با محوریت تعیین تکلیف مطالبات پاره ای از سهامداران بابت سود سهام پرداخت نشده و اجرای تکلیف قانونی منبعث از ضوابط سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر ضرورت افزایش سرمایه به اجرا درخواهد آمد.