شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور در خصوص سود حاصل از واگذاری بخشی از سهام خود در شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات  شفاف سازی کرد و خبر از سود 121 میلیارد ریالی حاصل از انجام این معامله داد. در کنار آن، شرکت صنایع بسته بندی ایران نامه پیشنهاد هیات مدیره در خصوص اجرای برنامه افزایش سرمایه 125 درصدی را منتشر کرد.

به گزارش اکوناپرس، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور در نامه شفاف سازی خود اعلام کرد که تعداد 114 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات  معادل 0.37 درصد از سـهام آن به قیمت هرسهم دو هزار  و460 ریال از پرتفوی سرمایه گذاری خود در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران عرضه کرده است.

بر این اساس، بهای تمام شده هرسـهم در این معامله در دفاتر "کنور" یک هزار و 375 ریال به ازای هر سهم محاسبه می شود و اثرات سود و زیانی حاصل از معامله مذکور به مبلغ 121 میلیارد و 440 میلیون ریال در عملکرد سال مالی 97 شرکت لحاظ خواهد شد. از این رو، با واگذاری 0.37 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات درصد مالکیت "کنور" در مجموعه مذکور به 1.68 درصد کاهش می یابد.

بر اساس این گزارش، شرکت صنایع بسته بندی ایران که سرمایه فعلی آن 79 میلیارد و 144 میلیون ریال محاسبه می شود، در نظر دارد تا سرمایه خود را با اجرای این برنامه به 178 میلیارد و 160 میلیون ریال اتقاء دهد. این برنامه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها با هدف اصلاح ساختار مالی "فبیرا" اجرایی می شود.