شرکت قاسم ایران که چندی پیش در خصوص دریافت اوراق خزانه اسـلامی بر اساس مفاد تفاهم نامه فی مابین با وزارت بهداشت و آموزش پزشـکی و واگذاری بخشـی از این اوراق بابت مطالبات به شرکت های تامین کننده کالا  شفاف سازی کرده بود، گزارش فعالیت ماه گذشته خود را منتشر کرد.

به گزارش اکوناپرس، "قاسم" که در حوزه محصولات آرایشی، بهداشتی، شوینده، دارویی و پزشکی قراردادهای یک ساله منعقد کرده است، در یک ماه گذشته حدود سه هزار میلیارد ریال درامد از محل اجرای قراردادهایش بدست آورده است. همچنین از ابتدای امسال تا ماه گذشته یعنی طی چهار ماه به درآمد چهار هزار و 350 میلیارد ریالی دست یافته است.

سرمایه شرکت قاسم ایران 600 میلیارد ریال محاسبه می شود و در دوره عملکرد سه ماهه نخست سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 97 مبلغ سه ریال سود به ازای هر سهم شناسایی کرده است. این رقم نسبت به سود هفت ریالی "قاسم" در دوره مشابه سال مالی گذشته حدود 57 درصد کاهش را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، شرکت داروسازی ابوریحان در نظر دارد تا مبلغ 100 میلیارد ریال به سرمایه خود بیفزاید. بدین ترتیب سرمایه "دابور" از 288 میلیارد ریال به 388 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت. این برنامه افزایش سرمایه 34.7 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی وتامین سرمایه درگردش به اجرا در خواهد آمد.