معاملات فرابورس ایران در پانزدهمین روز از مهرماه 1397 با نقل و انتقال یک هزار و 9 میلیون ورقه به ارزش چهار هزار و 589 میلیارد ریال در مجموع بازارها و افت 4.2 درصد شاخص کل این بازار به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری اکوناپرس به نقل از فرابورس ایران، روز جاری آیفکس در نتیجه افت قیمت و معاملات منفی در برخی نمادهای پالایشی، پتروشیمی و فلزات اساسی ریزش 89 واحدی را تجربه کرد و در سطح 2 هزار و 20 واحدی قرار گرفت.‌ نمادهای مارون، زاگرس، ذوب، میدکو، هرمز، دماوند و شراز هفت نمادی بودند که تا سطح حداکثر 17.7 واحد تاثیر منفی بر این نماگر داشتند و افت 4.2 درصدی آیفکس را رقم زدند.

نگاهی به معاملات بازارهای سهام و اوراق فرابورس نشان می‌دهد بیشترین حجم و ارزش معاملات در بازار پایه رقم خورده است. امروز سهامداران در مجموع سه تابلو این بازار اقدام به جابه جایی 736 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 656 میلیارد ریال کردند. سهامداران بازارهای اول و دوم نیز به ترتیب در این دو بازار 71 و 173 میلیون سهم را به ارزش 277 و یک هزار و 160 میلیارد ریال میان خود دست به دست کردند.

نماد ذوب ‌آهن به عنوان سومین نمادی که بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس داشت، روز جاری در صدر جدول نمادهای پربیینده فرابورسی نیز قرار گرفت. در این نماد بیش از 44 میلیون سهم به ارزش افزون بر 164 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت.

نماد «تاپکیش» که به تازگی در بازار فرابورس عرضه اولیه شده است در حالی امروز تا سطح 5 درصد با بیشترین رشد قیمت روبه‌رو شد که نماد «ولشرق» با افت 9 درصدی، بالاترین ریزش روزانه قیمت سهام را تجربه کرد.

در همین حال نماد شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با تغییر مالکیت بیش از 52 میلیون سهم به ارزش افزون بر 297 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را در بازار سهام در اختیار گرفت.  

در بازار ابزارهای نوین مالی معاملات امروز به نقل و انتقال 28 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 481 میلیارد ریال منتهی شد که یک هزار و 117 میلیارد آن به دادوستدهای اوراق با درآمد ثابت اختصاص داشت. در این بازار قیمت اوراق تسهیلات مسکن از 487 هزار ریال تا 648 هزار ریال نوسان کرد. در این میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز میزبان جابه جایی حدود 14 میلیون ورقه به ارزش 301 میلیارد ریال بود.