به گزارش اکونا پرس،

افت قیمت نفت خام طی هفت روز گذشته در بازارهای جهانی مشهود بود و پیش بینی تحلیل گران تکنیکال را برآورد نکرد. به نظر می رسد هدف بعدی قیمت این کالا مسیر حرکتی را روشن خواهد کرد. به همین دلیل معاملات روزهای آتی این کالا بسیار با اهمیت است.

قیمت نفت در بازارهای جهانی یکی از مولفه هایی است که بازارهای سهام را تحت تأثیر قرار میدهد و به نوعی اقتصاد جهانی را متاثر می کند. در این بین دو مولفه نفت آمریکا و نفت برنت دو کالایی هستند که در بازار نفت تعیین کننده قیمت کالاهای دیگر خواهند بود.

نفت خام آمریکا

قیمت نفت خام سبک آمریکا در ابتدای هفته تلاش داشت که با معاملات مثبت بقیه رویه های کاری را تحت تأثیر قرار دهد. اما این روند محقق نشد و قیمت این کالا به هر بشکه 70 دلار رسید و سطح مقاومتی که تحلیل گران تکنیکال و فاندامنتال در نظر داشتند را زیر پا گذاشت .

با افت قیمت این کالا در هفته گذشته پیش بینی می شود که قیمت جدید برای نفت آمریکا در هفته کاری جاری بر سطح مقاومتی فیبوناچی 61.8 دلار  تخمین زده شود .

بازار نفت نسبت به روابط آمریکا و عربستان و تحریم های ایران بسیار حساس شده است و این روابط سیاسی و تجاری در هفته های آتی می تواند بازار این کالا را بسیار تحت تأثیر قرار دهد .

دلایل زیادی می توان برای تخمین قیمت این هفته این کالا پیش بینی کرد و هر کدام می توانند به راحتی قیمت ها را بالا و پایین کنند. اما باید دید که الگوهای شمعی در این خصوص چه می گویند .

 

نفت برنت

نفت برنت در بازارهای جهانی به عنوان لیدر و سرگروه عمل می کند. با این که بازار این کالا نیز در هفته گذشته در مدار منفی رفت و آمد کرد اما یک رفتار کوچک می تواند بازار این کالا را تا سقف قیمتی هر بشکه 80 دلار گرم کند و نسبت به سطح مقاومتی فیبوناچی رشد 50 درصدی دهد.

اگر قیمت این کالا هفته جاری را با افزایش قیمت آغاز کند قیمت نفت خام سبک آمریکا نیز در مسیر صعودی قرار می گیرد. در نظر داشته باشید که بازار این کالا برای هفته های متوالی در مسیر بازار گاوی قرار داشت. اما بازار نفت بسیار گوش شنوایی به اخبار پیرامون دارد و به همین دلیل تخمین و پیش بینی قیمت ها در این بازار بسیار به حواشی بستگی دارد .

رشد قیمت این کالا امری بعید به نظر نمی رسد اما اگر به محدوده مثبت برسد به نظر بسیار آرام و با طمانینه حرکت خواهد کرد.