معاملات بازار سرمایه در حالی روز جاری با روند صعودی معاملات اغلب سهام شرکت های فعال در گروه های مختلف سپری می شود که امشب رییس جمهور آمریکا تصمیم خود در خصوص برجام را اعلام می کند. بر این اساس به نظر می رسد ترس و نگرانی اهالی بازار سرمایه در این ارتباط کاهش یافته و روند نزولی چند وقت اخیر بورس ناشی جای خود را به معاملات مثبت داده است.

بر اساس گزارش اکوناپرس، به نظر می رسد با نزدیک شدن به زمان اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهور کشور آمریکا در خصوص برجام و اظهار نظرهای کشورهای اروپایی همچون فرانسه، آلمان و انگلیس مبنی بر حفظ برجام از نگرانی های اهالی بازار سرمایه کاسته شده که البته در این بین نباید از نقش کاهش التهابات بازار ارز و طلا در این ارتباط غافل شد. چراکه، در دو روز اخیر از تب و تاب بازار ارز و طلا کاسته شده و با وقایع پیش آمده در این بازار سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در بازار ارز و طلا نیز دست شسته اند. به گونه ای که قیمت هر گرم طلای 18 عیار که به بیش از 206 هزار تومان رسیده بود، امروز با کاهش قابل توجه به محدوده 186 هزار تومان و یا حتی کمتر از این قیمت نزدیک شد و  قیمت دلار نیز از هفت هزار تومان روزهای گذشته به قیمت های پایین تر کاهش یافت.

در این شرایط، امروز اخبار و گمانه زنی هایی نیز مبنی بر استعفای ولی الله سیف، رییس بانک مرکزی در فضای مجازی شنیده می شود که این امر به زعم برخی از کارشناسان و تحلیلگران تبعات مثبتی را برای اقتصاد کشورمان به دنبال خواهد داشت. بر این اساس، وقایع و اخبار مذکور دست به دست هم دادند تا روند مثبت معاملات امروز بازار سرمایه رقم خورد.

بر اساس اطلاعات موجود، تا لحظه تنظیم این گزارش شاخص کل بورس با اعمال اثر مثبت نمادهای مختلف بویژه "فخاس"، "فملی"، "شبندر"، "شبنا"، "خساپا"، "فولاد" و "خپارس" رشد 409 واحدی را ثبت کرد و در کنار آن، حدود 400 میلیون سهم معامله شده که این حجم معاملاتی ارزشی به مبلغ بیش از 73 میلیارد تومان را در بازار سرمایه رقم زده است.