بر اساس گزارش اکونا پرس، بازار سرمایه امروز با روند نزولی معاملات اغلب سهام شرکت ها و در مقابل رشد شاخص کل بورس کار خود را آغاز کرد. نکته قابل تامل معاملات امروز در کاهش فشار فروش سهام نسبت به روزهای ابتدایی معاملات هفته جاری است. چراکه به نظر می رسد اهالی بازار سرمایه برخلاف روزهای گذشته چندان هیجانی عمل نمی کنند و دیگر از فروش های هیجانی خبری نیست.

در جریان معاملات روز جاری اغلب سهام شرکت های فعال در گروه های مختلف همچون پتروشیمی، پالایشی، خودرو، فولاد و معدن روند نزولی قیمت را سپری می کنند، حال آنکه نماگر بازار سرمایه با اعمال اثر مثبت نمادهایی همچون "شبندر"، "فارس"، همراه"، "اخابر"، "تاپیکو" و "وامید" رشد حدود 175 واحدی را پشت سرگذاشته و در محدوده کانال 93 هزار واحدی ایستاده است. در این شرایط شاهد معاملات پرحجم در گروه خودرو و ساخت قطعات هستیم و سهامداران حقوقی این گروه حمایت قابل قبلولی را از روند معاملات امروز خودرویی ها دارند. همچنین بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو اختصاص دارد.

علاوه بر این، تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از 65 میلیون سهم داد و ستد شده که این حجم معاملاتی ارزشی به مبلغ بیش از 165 میلیارد تومان را رقم زده است. بر این اساس، در ساعات ابتدایی معاملات روز جاری ارزش معاملات از مرز 100 میلیارد تومان گذشته و این موضوع به زعم برخی از کارشناسان برای بازار سرمایه مناسب به نظر می رسد.

همچنین شاخص فرابورس نیز با افت بیش از پنج واحدی در کانال یک هزار واحدی قرار دارد.