به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، 15 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری معادل 225 میلیون سهم این شرکت برای عرضه اولیه در نظر گرفته شده که امروز 20 مردادماه، 210 میلیون آن به عموم سهامداران عرضه و مابقی 15 میلیون سهم به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه می‌شود.

در این عرضه اولیه که با نرخ 5023 ریال کشف قیمت شد، تعداد مشارکت‌کنندگان نسبت به آخرین عرضه اولیه فرابورس، افزایش حدود 160 هزار نفری را نشان می‌‌دهد.

به ‌این‌ترتیب امروز دو میلیون و 813 هزار و 944 کد سهامداری در عرضه اولیه مدیریت مشارکت کردند که به دو میلیون و 796 هزار و 721 کد معاملاتی سهام این شرکت تعلق گرفت و به هر کد معاملاتی 76 سهم تخصیص داده شد.

در عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، کارگزاری صبا جهاد به ‌عنوان مدیر عرضه نقش‌آفرینی کرد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری صباتأمین و سرمایه‌گذاری هامون صبا هر یک خرید 25 درصد از سهام قابل‌عرضه در روز عرضه اولیه را متعهد شدند.

همچنین بنا به اعلام شرکت، به دارایی خریداران عرضه اولیه سهام «مدیریت» به تعداد تخصیص سهام در روز عرضه اولیه، اوراق اختیار فروش تبعی این سهام افزوده خواهد شد.

مهدی عظیمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی امروز در گفت‌وگو با مدیریت ارتباطات فرابورس ایران با اعلام خبرهای خوب و مهم برای سهامداران جدید مجموعه «مدیریت»، گفت: افزایش سرمایه و طرح‌های توسعه‌ای مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرای این شرکت هستند.

وی در خصوص جزییات افزایش سرمایه شرکت، گفت: سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری افزایش سرمایه 200 درصدی معادل مبلغ سه هزار میلیارد ریال از محل مطالبات حال‌شده و آورده نقدی را در دست اجرا دارد.

به گفته عظیمی عمده کارهای این افزایش سرمایه انجام و بعد از تائید حسابرس شرکت این فرآیند نهایی و اجرایی خواهد شد و حداکثر از امروز که عرضه اولیه مدیریت انجام‌شده است، ظرف 6 ماه افزایش سرمایه به سرانجام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای این شرکت بعد از نهایی شدن با جزییات کامل از طریق کدال اعلام می‌شود، افزود: از برنامه‌های آتی شرکت نیز موضوع دریافت اطلاعات سهامداران از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و راه‌اندازی امور سهام شرکت است. همچنین موضوع برگزاری کمیته‌های تخصصی شرکت نیز باید به شکل منظم‌تر و فعال‌تری توسعه یابد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در خاتمه با اشاره به استقبال خوب بازار از عرضه اولیه امروز تصریح کرد: طی روز جاری بیش از 2 میلیون و 800 هزار کد معاملاتی در این عرضه اولیه مشارکت داشتند که نسبت به آخرین عرضه اولیه فرابورس شاهد افزایش تعداد مشارکت‌کننده بودیم.