به گزارش اکونا پرس،

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما، ثمره افزایش عرضه های سیمان در بورس کالا را کاهش قیمت این محصول در بازار خواند و گفت: افزایش عرضه ها در بورس باعث کاهش ۲۵ درصدی و بعضا بیشتر قیمت سیمان شد به گونه ای که هر پاکت سیمان ۵۰ کیلویی از ۳۷ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان رسید.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در ماه های اخیر بسیاری از صاحب نظران بر لزوم عرضه کامل سیمان در بورس کالا تاکید داشتند، افزود: این تجربه به وضوح نشان می دهد که با مکانیسم بورس کالا می توان در مدت کوتاهی تعادل قیمت ها در بازار را شاهد بود. در این میان موضوع مهم اینجاست که سازوکار بورس کالا، روشی بسیار عادلانه تر برای کشف قیمت، شفاف تر، غیر رانتی تر از سایر روش هاست.

خاندوزی با بیان اینکه باید در خصوص رویکرد جدید دولت، خبری خوش را اعلام کرد، گفت: گفتمان مشترک میان وزاری اقتصادی و صمت دولت سیزدهم برای پیشبرد اهداف وجود دارد که در خصوص کاهش قیمت سیمان نیز همراهی کامل وزارت صمت وجود داشت.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه توسعه مدل عرضه های سیمان در بورس کالا به سایر کالاها و محصولات صنعتی ادامه می یابد، اظهار داشت: تداوم این روند می تواند به بازگشت حس اعتماد و تغییر بی اعتمادی در بازار سرمایه کمک ویژه ای کند.

 شنبه هفته جاری پس از عرضه های پرحجم ۵۲ شرکت سیمانی در بورس کالا، متوسط قیمت هر کیلوگرم سیمان تیپ دو که هفته گذشته ۷۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم بود به ۵۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید و به این ترتیب یک کیسه سیمان تیپ۲ که هفته قبل ۳۷ هزار تومان بود این هفته ۲۷ هزار تومان در بورس معامله می شود؛ همچنین تاکنون بالغ بر ۱۰هزار و ۵۰۰ مصرف کننده سیمان برای خرید از بورس کالا پذیرش شده اند.