بر اساس گزارش اکوناپرس، فرشاد سلیمانی فرد، مدیر عامل شرکت فرآورده های نسوز آذر با بیان این مطلب عنوان کرد: این مجموعه قرارداد پیاده سازی و احداث کوره دوار جهت مدیریت و کنترل هزینه های سـربار و افزایش حاشـیه سود محصولات در اهداف بلند مدت با شرکت ZK چین منعقد کرده است.

سلیمانی فرد افزود: این مجموعه با توجه به سیاست و تصمیمات مدیریت مبنی بر قطع وابستگی به شرکت ذوب آهن اصفهان و نیز کنترل و کاهش هزینه های سربار اقدام به بررسی و امکان سنجی احداث کوره دوار کرده که این بررسی ها نهایتاً با انعقاد قرارداد با شرکت ZK چین در تاریخ 18 اردیبهشت ماه جاری به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: بر اساس باور مدیریت، مراحل اجرای قرارداد مذکور پس از مرتفع شدن مشکلات پیش رو همچون نقدینگی برآوردی بالغ بر 300 میلیارد ریال مربوط به ماشین آلات، تجهیزات، ساختمان و غیره در سال جاری آغاز خواهد شد و در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول تاکید کرد: مدیریت شرکت تصمیم دارد در مراحل بعدی و پس از اجرایی شدن قرارداد، اثرات آن را بر عملکرد شرکت در گزارش های میاندوره ای اطلاع رسانی کند. علاوه بر این، پیش بینی می شود در سال جاری پیاده سازی طرح اثری بر درآمدهای شرکت در پی نداشته باشد و در عین حال سبب افزایش هزینه های مالی می شود که در این خصوص نیز اطلاع رسانی خواهد شد.