رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در اولین گردهمایی تبیین جایگاه روابط عمومی در بازار سرمایه تصریح کرد: همان گونه که هرکالا و خدماتی می تواند با ارتقای کیفیت ، دوام خود را حفظ کند، خدمات روابط عمومی و محصولات رسانه ها نیز در سایه دقت، سرعت ، صحت و بی طرفی قادر خواهد بود دوام بلند مدت داشته باشد.

به گزارش اکوناپرس به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شاپور محمدی اظهار داشت: در بازار سرمایه ، شفافیت نقش کلیدی دارد و هیچ کس نمی تواند مدعی شود که در این بازار شفاف، به روابط عمومی و ارتباطات قوی نیاز ندارد.

وی با بیان اینکه شفافیت، کمک به کشف قیمت را هم افزایش می دهد، افزود: به کارگیری روابط عمومی برای تبلیغ شخصی، سوءاستفاده از رسانه است که باید در سازمان ها ممنوع شود و خوشبختانه شأن اصحاب رسانه به گونه ای است که اجازه استفاده نامعقول از این امکان و ابراز را نخواهند داد.

‌سخنگوی سازمان بورس همچنین با اشاره به نقش روابط عمومی ها در کاهش تنش با محیط پیرامونی گفت: روابط عمومی در واقع نوعی نظام فیصله نیر به حساب می آید چرا که کمک می کند خیلی از مسائل که ممکن است تبدیل به ادعاهای حقوقی در دادگاه شود، فیصله یابد.

محمدی همچنین فرهنگ سازی عمومی را یکی دیگر از نقش های رسانه و روابط عمومی ذکر کرد و افزود: همکاران در شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس و روابط عمومی سازمان، تاکنون در حوزه فرهنگ سازی اقدامات زیادی از جمله برگزاری دوره های مختلف، انعقاد تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش و بازدیدهای دانش آموزی از   دستاوردهای بازار سرمایه انجام داده اند و در سال جاری نیز این رویکرد تقویت خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در عین حال اظهار داشت: اینکه همچنان اشخاصی پیدا می شوند که برای ورود به بازار سرمایه خانه پدری خود را به فروش گذاشته، اقدام به خرید تک سهم کرده و در نهایت هم دچار زیان می شوند، نشان می دهد که آموزش و فرهنگ سازی در این بخش کافی نبوده است.

محمدی در ادامه سخنان خود بر اهمیت فرهنگ پیش گیری در بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: فرهنگ پیش گیری از تخلفات در بازار سرمایه نیازمند کمک رسانه هاست.

وی با بیان اینکه در ماه های اولیه سال ۹۵ تعداد تاخیر در ارسال اطلاعات شرکت های بورسی ۳۰ تا ۴۰ مورد و متوسط تاخیرها بیش از ۳۰ روز بوده است افزود: با اقدامات سازمان بورس از جمله پیاده سازی کدال ۳۶۰ درجه و سیستم هشدار قانونی وظایف مدیران، امروز تعداد تاخیر در ارسال اطلاعات در هر ماه تنها به ۱ تا ۲ مورد و مدت تاخیر حداکثر به ۳ روز رسیده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین از اجرای دستور العمل تامین مالی جمعی در بازار سرمایه خبر داد و گفت: خوشبختانه امروز در شورای عالی بورس با کمک وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفاهم نامه دستورالعمل تامین مالی جمعی نهایی شد.

محمدی مهمترین کارکرد این دستور العمل را تامین مالی محصولات فرهنگی از جمله فیلم و سریال در حوزه های مختلف از جمله بازار سرمایه دانست و گفت: این اقدام از طریق پلتفرم هایی اجرا می شود که شرکت فرابورس ایران نیز سازمان بورس را در ساماندهی این برنامه کمک خواهد کرد.

همچنین در این مراسم دکتر محمد سلطانی فر، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: بورس یکی از مکان های بسیار خوب و مطمئن برای جذب پول های سرگردان در شرایط حساس تحریمی است که می تواند التهاب جمع شده در فضای دلاری را به سوی سایر بازارها و صنایع مختلف سوق دهد.