بر اساس گزارش اکوناپرس، شرکت سایپا در حالی که در بودجه برآوردی بر اساس عملکرد شش ماهه نخست سال مالی 96 مبلغ 113 ریال سود برآورد کرده بود، در دوره عملکرد 12 ماهه همان سال زیان 256 ریالی محقق ساخت و بدین ترتیب افت قابل توجه سود را در پایان سال مالی 96 رقم زد.

علاوه بر این، هزینه های مالی این مجموعه خودرو ساز در دوره عملکرد 12 ماهه سال مالی 96 نسبت به دوره مشابه سال مالی 95، حدود 51 درصد افزایش یافته و سود عملیاتی آن نیز  81 درصد کاهش را ثبت کرده است.

همچنین در دوره مورد بررسی، مقدار تولید شرکت سایپا 18.5 درصد افزایش یافته و مقدار فروش آن نیز رشد 9 درصدی را پشت سرگذاشته و در نهایت درآمد فروش "خساپا" بیش از 31 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، شرکت زامیاد نیز در گزارش عملکرد 12 ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 زیان ثبت کرده است. این شرکت که در پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد نیمه نخست سال مالی 96 مبلغ هفت ریال سود برآورد کرده بود، فعالیت های خود در همان سال را با کسب 147 ریال زیان به پایان رساند.

بررسی عملکرد شرکت زامیاد در دوره 12 ماهه سال مالی 96 نسبت به دوره مشابه سال 95، از رشد چهار درصدی مقدار تولید، افزایش 16 درصدی مقدار فروش و رشد 25 درصدی مبلغ فروش حکایت دارد.

در پایان این گزارش می افزاید، در پی اعلام زیان سنگین از سوی شرکت های سایپا و زامیاد نماد معاملاتی این دو مجموعه به منظور بررسی بیشتر اطلاعات ناشران متوقف شد و بازگشایی "خزامیا" به 13 خرداد ماه امسال موکول شد. در این شرایط روند معاملات گروه خودرو نیز با فشار فروش سهام مواجه شد، به طوریکه اغلب سهام شرکت های فعال در این گروه با افت قیمت همراه شدند.