بر اساس گزارش اکوناپرس، این مجموعه که پیشتر در پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد شش ماهه نخست سال مالی 96 مبلغ 3.034 ریال سود برآورد کرده بود، در پایان سال مالی زیان 1.900 ریالی محقق ساخت.

شرکت داروسازی زهراوی عدم افزایش نرخ فروش محصولات تولیدی، رشد میزان تخفیفات و جوایز جنسی، افزایش نرخ ارز مبادله ای و نیز رشد هزینه های مالی را از جمله عوامل موثر بر کاهش سود "دزهراوی" برشمرد و در این خصوص توضیح داد؛ این مجموعه به منظور جبران بخشی از زیان تحمیلی ناشی از افزایش نوسانات نرخ ارز در خصوص درخواست افزایش نرخ فروش محصولات از حمله داروهای زیان ده که عمدتا داروهای خاص و بیمارستانی با دوره وصول بسیار بالا است،  اقدام کرده که این امر محقق نشد و قیمت ها بدون تغییر باقی ماند.

علاوه بر این، صنعت دارو در سال 96 با بحران های متعددی همچون تامین مالی و رقابت ناسالم مواجه شده که این امر در نهایت به اعطای تخفیفات و جوایز بیش از عرف تعریف شده، منجر شده است. در کنار آن، در سال گذشته بالغ بر 32.881.770 یورو خرید خارجی انجام شده که رشد 12 درصدی نرخ ارز در نیمه اول و نیز رشد 30 درصدی قیمت یورو در نیمه دوم سال گذشته اثر مستقیم بر عدم تحقق سود برآوردی در پی داشته است. همچنین تسهیلات دریافتی در سال مالی 96 حدود 11 درصد بیش از  برآورد بوده که همراه با جریمه دیرکرد بازپرداخت اقساط هزینه های مالی 34 درصد افزایش یافته است.

 بر اساس این گزارش، نماد معاملاتی شرکت داروسازی زهراوی از 10 اردیبهشت ماه امسال به منظور شفافیت اطلاعاتی متوقف شده که این امر بنا به درخواست ناشر انجام پذیرفته است.