بر اساس گزارش اکوناپرس، شرکت سرمایه گذایر غدیر در حالی تسهیلات شرکت زیرمجموعه خود یعنی شرکت بین المللی توسعه ساختمان را تسویه کرده که طبق مذارکات انجام شده میان این دو مجموعه مقرر شد تا بخشی از سهام پروژه شرکت آریان عمران متعلق به "ثاخت" به هلدینگ سرمایه گذاری غدیر واگذار شود.

رضا کامرانی، مدیر عامل شرکت بین المللی توسعه ساختمان در نامه توضیحاتش خطاب به رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی گفت: تسهیلات این مجموعه در بانک خاورمیانه به مبلغ 543 میلیارد ریال توسط شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان سهامدار عمده شرکت تسویه شده که در مقابل آن مقرر شد تا  بخشی از پروژه شرکت آریان عمران (پروژه مگا پارس) به این شرکت  واگذار شود.

کامرانی تاکید کرد: طبق مذاکرات اولیه صورت گرفته، بهره یک ساله آتی تسهیلات با شرکت سرمایه غدیر لحاظ شده و از این رو، تسویه تسهیلات مذکور تاثیری بر وضعیت سودآوری شرکت در سال جاری در پی نخواهد داشت.

علاوه بر این، شرکت سیمان خوزستان جزئیات انتشـار اوراق سـلف مـوازی سـیمان را تشریح کرد.

بر اساس اطلاعات موجود، این مجموعه فعال در گروه سیمان با هدف تامین سرمایه در گردش مورد نیاز خود 500 میلیارد ریال اوراق سـلف مـوازی سـیمان یک ساله با حداقل سود 19.5 درصد و حداکثر 23 درصد منتشر می کند.