به گزارش اکونا پرس،

مهدی طارمی در سال 1371 و در محله بهمنی بوشهر متولد شد. او در همان محله به فوتبال علاقه مند شد و اکنون بدون شک یکی از تاثیرگذارترین مهره های تیم پرسپولیس است. در این گزارش قصد داریم از 10 زاویه متفاوت زندگی ستاره این روزهای سرخپوشان پایتخت را بررسی کنیم.

1-علاقه به فوتبال با تماشای بازی رونالدوی برزیلی

جالب است بدانید علاقه مهدی طارمی به فوتبال از کودکی و با تماشای بازی های رونالدو ستاره مشهور برزیلی آغاز شده است. او در کودکی با شوق و ذوق فراوان از تکنیک های ناب و گلزنی های رونالدو لذت می برده و آن طور که خود طارمی تعریف می کند همین علاقه شدید به رونالدو بعدها باعث شد که وی در پرسپولیس شماره 9 را بر تن کند.

2-هجده سالگی؛ آغاز گلزنی در لیگ برتر

موتور گلزنی طارمی در لیگ برتر از سن هجده سالگی روشن شد، هنگامی که وی در تیم شاهین بوشهر حضور داشت و حمید استیلی نیز سرمربی بود. طارمی جوان در دیدار شاهین و نفت تهران و در دقیقه 80 بازی به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و خیلی زود نخستین گل لیگ برتری خود و گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

 

ویژه//////// 10 راز عجیب از زندگی پر فراز و نشیب مهدی طارمی+عکس

 

 

3-سرباز پادگان نیروی دریایی

طارمی دوران خدمت سربازی خود را در پادگان نیروی دریایی بوشهر گذراند، در آن زمان خانواده و دوستانش فکر می کردند دوران فوتبال او تمام شده اما وی در اوقات فراغت خود در پادگان نیز فوتبال بازی می کرد و در این فکر بود که پس از سربازی،فوتبال را به صورتی جدی تر ادامه دهد.

4-کم حرف و سر به زیر

پسر بوشهری وقتی برای عقد قرارداد با پرسپولیس به تهران آمده بود به دیدار علی دایی و علیرضا رحیمی سرمربی و مدیرعامل وقت پرسپولیس رفت. در آنجا رحیمی از طارمی در مورد سوابق، تعداد گل ها و شرایط کلی اش پرسید اما طارمی که خیلی خجالتی و کم حرف تر از امروز بود کوتاه پاسخ داد: "ایرانجوان بوده ام و دوازده گل زده ام". مدیرعامل پرسپولیس از جواب کوتاه پسر بوشهری خنده اش گرفت و گفت: پسر جان ناسلامتی تو می خواهی شاگرد علی دایی و مهاجم تیم بزرگ پرسپولیس شوی، مهاجم که نباید این قدر کم حرف و سر به زیر باشد!

5-عصای دست پرسپولیس

علی دایی اوایل حضور طارمی در پرسپولیس در مورد مهاجم تیمش گفت: من بازی های خوب طارمی را قبلا تماشا کرده ام و به شما قول می دهم این پسر روزی با درخشش خود، عصای دست پرسپولیس می شود. بعدها مشخص شد که این پیش بینی دایی درست بوده است زیرا جوان بوشهری در ادامه گل های مهم و سرنوشت سازی برای سرخپوشان به ثمر رساند و به یک مهاجم نوک قابل اعتماد برای این تیم تبدیل شد.

 

ویژه//////// 10 راز عجیب از زندگی پر فراز و نشیب مهدی طارمی+عکس

 

6-کلافه از ترافیک تهران

طارمی با وجود اینکه چند سال است از بوشهر به تهران آمده اما هنوز به ترافیک و شلوغی این شهر عادت نکرده است. او در همین ارتباط می گوید: شاید باورتان نشود اما هنوز به زندگی در تهران عادت نکرده ام، به همین خاطر هم بیشتر اوقات سعی می کنم در خانه باشم و بیرون نروم. ما در بوشهر چیزی به اسم ترافیک نمی شناسیم به این دلیل هم هست که ترافیک کلافه ام می کند و اعصابم را به هم می ریزد. از خانه بیرون نمی روم مگر اینکه مجبور باشم.

7-اهدای جایزه کفش طلا به جانباز پرسپولیسی

پس از آنکه مهدی طارمی به عنوان آقای گل رقابت‌های لیگ پانزدهم و بهترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شد، در تصمیمی جالب جایزه کفش طلای خود را به موسی سلامت، جانباز متعصب پرسپولیسی هدیه داد.

 

ویژه//////// 10 راز عجیب از زندگی پر فراز و نشیب مهدی طارمی+عکس

 

8-نه بی ام دبلیو دارد و نه پورشه

شماره نه پرسپولیس مانند سایر بازیکنان زیاد اهل خرید خودرو های گران قیمت نیست و خلق و خوی ساده خود را حفظ کرده است. جالب است بدانید که وی تا مدتی پیش فقط یک خودرو 206 داشت که آن را نیز به خانواده اش بخشیده و در حال حاضر با خودروی هم تیمی اش محسن مسلمان به تمرینات پرسپولیس می رود.

 

9-سودای لژیونر شدن

مهاجم قرمزها دوست دارد فوتبال خود را در یکی از تیم های معتبر اروپایی ادامه دهد. پیش از آغاز فصل جاری، شایعاتی در مورد پیوستن طارمی به یک تیم اسپانیایی مطرح شد اما در نهایت این انتقال به سرانجام نرسید. او اعلام کرده در ایران فقط برای پرسپولیس بازی می کند و می خواهد در آینده با پیوستن به یک تیم درجه یک اروپایی نماینده خوبی برای فوتبال ایران و به ویژه باشگاه پرسپولیس باشد.

10-دست و دلباز و ولخرج

آن گونه که دوستان نزدیک طارمی از ویژگی های وی تعریف کرده اند، مهاجم سرخپوشان بسیار دست و دلباز و ولخرج است. پسر بوشهری هوای همشهریان خود را هم دارد و تاکنون چند بار هزینه کفش و لباس تیم های بوشهری که بضاعت مالی کافی نداشته اند را تامین کرده است.

ویژه//////// 10 راز عجیب از زندگی پر فراز و نشیب مهدی طارمی+عکس