به گزارش اکونا پرس،

عصر حاضر را عصر انفجار جمعیت خوانده‌اند، در حال حاضر جمعیت جهان روز به روز در حال افزایش است و همین موضوع باعث ایجاد مسائلی می‌شود که در اثر جمعیت بالا به وجود می‌آید.

یکی از مشکلاتی که جمعیت زیاد آن را دامن می‌زند، موضوع ایجاد زباله و راه مقابله با انتشار آن است. یکی از راه‌هایی که برای مقابله با افزایش و نشر زباله در شهرهای بزرگ انجام می‌شود بازیافت کردن زباله هاست.

موضوع بازیافت زباله امروزه به یک علم تبدیل شده که راه‌کارها و آمار و ارقام خاص خود را نیز دارد. در همین رابطه به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد کشور آمریکا در بازیافت صحیح زباله های خود دچار مشکل شده است.

یکی از کشورهایی که زباله های آمریکا را در حجم وسیعی خریداری می‌کند، چین است. اما  اخیرا اعلام شده است که مسئولان چینی نیز تصمیم گرفته‌اند که زباله‌های ایالات متحده را خریداری نکنند. محققان چینی می‌گویند ایالات متحده برای اینکه بتواند حجم وسیعی از زباله‌های خود را به قیمت بالا به فروش برساند، پیش از فروش پاکسازی و بازیافت لازم را انجام نمی‌دهد چراکه میزان آلودگی زباله‌های این کشور 25 درصد است و این میزان در مقابل مقدار استاندارد که 0.3 درصد تعیین شده بسیار بالاست.

گفتنی است؛ زباله های کشورهای مختلف برای استفاده و بازیافت سایر کشورهای در حال توسعه خریداری و استفاده می‌شود، اما گویا مسئولان ایالات متحده در بازیافت صحیح زباله نیز کوتاهی می‌کنند تا بتوانند با تقلب در فروش سود بیشتری عاید خود کنند.

ایالات متحده آمریکا در فروش و بازیافت زباله نیز تقلب می‌کند! +تصاویر

ایالات متحده آمریکا در فروش و بازیافت زباله نیز تقلب می‌کند! +تصاویر

ایالات متحده آمریکا در فروش و بازیافت زباله نیز تقلب می‌کند! +تصاویر