به گزارش اکونا پرس،

"رضوا محمود" نام دختری اهل مصر است که از دوران طفولیت به خاطر یک اشتباه پزشکی بینایی خود را از دست داد اما او در تمام این سالها یک رویا در ذهن خود می پروراند، آرزویی که علی رغم تعجب دیگران سرانجام برایش محقق شد. این دختر که همیشه سودای اجرا در تلویزیون را داشت به تازگی موفق شده به عنوان مجری شبکه ماهواره ای در کشورش مشغول به کار شود.

بنا بر اعلام العربیة، رضوا درباره گذشته خود می گوید: نقصی که من در وجود خود داشتم هیچگاه مانع پیشرفت من نبود و اجازه ندادم سد راهم شود، از بچگی در مدرسه مخصوص نابینایان ثبت نام شدم، سپس با استفاده از خط بریل خواندن و نوشتن را فرا گرفتم.

دختری مصری نامبرده همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت: توانستم با پاسخ صحیح به 98% پرسش ها در امتحانات نهایی، دبیرستان را پشت سر بگذارم  و به عنوان یکی از موفق ترین دانش آموزان نابینا در کشورم فارغ التحصیل شوم.

مجری نابینا افزود: پس از این اتفاقات برای ادامه تحصیلات عالی وارد دانشگاه رسانه ای مصر شدم و با اخذ مدرک لیسانس در رشته رسانه، فارغ التحصیل شدم، سرانجام با حضور در برنامه "یلا بینا:با ما بیا" به عنوان مجری اولین تجربه خود در این زمینه را به ثبت رساندم. این دختر با اجریا برنامه مذکور موفق به کسب محبوبیت و همچنین شهرت فراوانی میان مردم شد و در دل های تماشاگران بسیار جا باز کرد.

دختر نابینایی که سرانجام  به رویای اجرا در تلویزیون دست یافت!+تصاویر

او پس از این تجربه، در شبکه تلویزیونی مشهور "ام.دی.سی" مصر به صورت رسمی استخدام شد و راز اصلی موفقیت خود را علاوه بر پشتکار، حمایت های خانواده اش عنوان کرد چرا که مادرش همیشه او را به تمرین گویندگی و ضبط صدای خودش تشویق می کرده و هیچ کمکی را از او دریغ نداشته است تا سرانجام رضوا به رویای دیرینه خود دست یابد. بد نیست بدانید استخدام دختر نابینای مصری به عنوان مجری تلویزیونی بسیار مورد استقبال شورای ملی زنان این کشور واقع شده و مایا مرسی رئیس این شورا به نمایندگی از تمامی اعضای آن از مجری مذکور تقدیر کرده است.

دختر نابینایی که سرانجام  به رویای اجرا در تلویزیون دست یافت!+تصاویر