به گزارش اکونا پرس،

شرکت فناوری فیهر قصد دارد با تولید کلاه ایمنی مجهز به سیستم تهویه هوا، تغییری انقلابی در این وسیله ضروری برای موتورسواران ایجاد کند.

کلاه ایمنی Feher ACH-1 در ظاهر بسیار ساده و مانند دیگر کلاهای ایمنی می‌ماند ولی با کمی دقت درمی‌یابیم که تکنولوژی پیشرفته پشت ظاهر ساده این کلاه ایمنی موجود دارد. واحد خنک کننده در این کلاه یک پمپ کوچک و کارآمد است که با کشیدن هوای داغ دمای آن را پایین می‌آورد و هوای خنک را به پوسته کلاه ایمنی می‌فرستد.

هوای سرد از طریق کانال‌ها و مش‌های پارچه‌ای در کل محیط کلاه و سر راننده گردش می‌کند. انتقال هوای سرد سبب پایین آمدن محسوس سر راننده می‌شود. سر یکی از مبدل‌های حرارتی بدن انسان است و حدود 7 الی 10 درصد ظرفیت خنک کنندگی بدن در این ناحیه قرار دارد. موتورسواران می‌توانند کلاه ایمنی با سیستم تهویه هوای مطوب را همراه با یک پک باتری و یا کلاه ایمنی که از طریق یک کابل به باتری موتورسیکلت وصل می‌شود، خریداری کنند.

فناوری این کلاه ایمنی توسط استیو فیهر بنیانگذار شرکت فیهر اختراع شده است. سیستم خنک کننده کلاه ایمنی ACH-1 مشابه سیستم خنک کننده صندلی‌های خودرو است. اما این کلاه ایمنی در راه تولید با موانعی نیز رو به رو است  یکی از این موانع، ظاهر بسیار ساده و شبیه به دیگر کلاه‌های ایمنی معمولی است که باعث شده برخی از موتورسواران آن را نپسندند.

دیگر عیب این کلاه فناوری انحصاری بودن آن است که باعث تخریب بازار برندهای بزرگ تولید کلاه ایمنی می‌شود. اما کارشناسان مهمترین مشکل کلاه ایمنی فیهر را وزن اضافی آن به علت وجود سیستم تهویه هوای مطبوع می‎‌دانند. وزن اعلام شده برای کلاه ایمنی فیهر 1450 گرم است و هنوز معلوم نیست این وزن مربوط به کدام سایز از کلاه است. سازندگان فیهر ACH-1 هنوز راهی برای مقابله با افزایش وزن اضافی کلاه ارائه نکرده‌اند. در هر صورت مشتریان نباید انتظار کلاهی سبک را در مقایسه با کلاه‌های ایمنی برندهای مطرح داشته باشند.

سردرگمی‌ها و سوالات مربوط به کلاه ایمنی فیهر تا زمان تولید و استفاده آن توسط موتورسواران برطرف نخواهد شد. زیرا بازار کلاه‌های ایمنی سال‌ها است بازاری مقاوم در برابر هرگونه تغییر است و چنین تغییر انقلابی ممکن است با واکنش‌های متفاوت از سوی سازندگان و مصرف‌کنندگان همراه باشد.

در ادامه تصاویری از این کلاه مشاهده می‌کنید:

کلاه ایمنی کولر دار معرفی شد +تصاویر

کلاه ایمنی کولر دار معرفی شد +تصاویر

کلاه ایمنی کولر دار معرفی شد +تصاویر

کلاه ایمنی کولر دار معرفی شد +تصاویر

کلاه ایمنی کولر دار معرفی شد +تصاویر