لی نگون بائو پسر بچه 5 ساله ویتنامی از دو سالگی شروع به حرف زدن کرد اما در کمال تعجب او به زبان مادریش صحبت نمی کرد بلکه زبانش انگلیسی بود.

پسر بچه‌ای که همه او را با نام «بین»می شناسند، اولین کلمه ای که به زبان آورد به زبان مادری‌اش نبود،بلکه انگلیسی بود. البته این موضوع در صورتیکه والدین کودک از بدو تولد با او به زبان انگلیسی صحبت می کردند تعجب آور نبود اما نکته جالب اینجاست که پدر و مادر «بین» هیچ آشنایی با زبان خارجی ندارند و فقط ویتنامی صحبت می کنند.

در ابتدا والدین «بین» به حرف های کودکشان توجه نمی کردند و تصور داشتند که از الفاظ کودکانه استفاده می کند،اما بعد از مدتی آنها نگران صحبت و جملات طولانی فرزندشان شدند و اینکه کودک سعی داشت با آنها صحبت کند اما پدر و مادر درک نمی کردند. در این مدت دختر همسایه که در حال اموزش زبان انگلیسی بود، اتفاقی به منزل والدین «بین» رفت و متوجه شد که کودکشان به زبان دیگری صحبت می کند و حتی انگلیسی را خیلی بهتر از او بلد است.

اینکه یک کودک که هرگز زبان انگلیسی به گوشش نخورده به طور ناگهانی به زبان غیر مادری صحبت می کند همه را متعجب کرده است .او اکنون در سن پنج سالگی کاملا مسلط به خواندن و نوشتن زبان انگلیسی است و برای ارتباط برقرار کردن با والدین و اطرافیانش باید زبان مادری‌اش را یاد بگیرد.