به گزارش اکونا پرس،

برخی گزارش ها حاکی از آن است که «باهرومشاه» تبعه اندونزیایی عضو گروه تروریستی داعش ISIS ، سه شنبه گذشته (28 فروردین) در منطقه «هاجین» در شمال شهر «ابوکمال» سوریه، در حملات نظامیان کشته شده است.

«آرماناتها ناصر» از سخنگویان وزارت خارجه اندونزی دراین زمینه اعلام کرد سفارتخانه این کشور در سوریه مشغول بررسی این موضوع است اما قتل Murder «باهرومشاه» را هنوز تأیید نکرده است.

واحد مبارزه با تروریسم اندونزی نیز اعلام کرد: پیام اینترنتی دریافت شده مبنی بر کشته شدن «باهرومشاه» را به طور جدی پیگیری می‌کند.

استریت تایمز به نقل از یک مقام رسمی مبارزه با تروریسم اندونزی نوشت: تأیید شدن مرگ «باهرومشاه» نیازمند زمان است .

«باهرومشاه» رهبر یگان مسلح «نوسانتارا» متشکل از تروریست‌های جنوب شرق آسیا و عضو داعش معرفی می‌شود.همچنین از وی به عنوان یکی از بانیان تشکیل شاخه گروه تروریستی داعش در «مراوی» واقع در جنوب فیلیپین نیز نام برده اند.

بر اساس آمار منتشر شده از واحد مبارزه با تروریسم اندونزی، بیش از 600 اندونزیایی شامل 166 کودک و زن برای ملحق شدن به داعش، به سوریه سفر کرده اند.

بسیاری از تحلیلگران امنیت ملی کشورهای جنوب شرق آسیا پس از شکست‌های داعش در خاورمیانه، از بازگشت تروریست‌های این منطقه به کشورهای خود ابراز نگرانی می‌کنند.

پدیده «تروریسم» در جنوب شرق آسیا از معضلات جدی امنیتی محسوب می‌شود، به طوری که استرالیا و کشورهای دهگانه عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) چندی پیش در پی اجلاس دو روزه «آ.سه.آن – استرالیا» قرارداد همکاری برای مبارزه با تروریسم امضا کردند.