به گزارش اکونا پرس،

سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید به اینکه معوقات فرهنگیان باید هرچه سریع‌تر پرداخت شود، گفت: هنوز  پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگیان سال 96، معوقات حق‌التدریسان و خرید خدمات‌ها، پرداخت نشده است لذا آموزش و پرورش نباید در گیر ودار اتفاقات، مشکلات و حواشی جدیدی همچون حادثه مدرسه غرب تهران که با آن دست به گریان شده است این مهم را به فراموشی بسپارد.

دریافت تن‌خواه از دولت برای جبران این کاستی‌ها

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: البته فرآیند مطالبات پاداش خدمت بازنشستگان از صندوق توسعه ملی در حالی پیگیری است و  وزیر آموزش و پرورش نیز از دریافت تن‌خواه از دولت برای جبران این کاستی‌ها خبر داده است.

وی با اعتقاد به اینکه اگرچه نمی‌توان از تلاش‌های آموزش و پرورش برای پرداخت معوقات فرهنگیان چشم‌پوشی کرد و پرداختی‌ها نسبت به گذشته سرعت گرفته است اما به دلیل بالا بودن میزان وجه عقب مانده توان مسئولان امر در پرداخت پایین است.

مقدسی در حالی که معتقد است اگر بودجه سال 97 به آموزش و پرورش به موقع و کامل پرداخت شود این وزارتخانه در سال جاری و آینده با مشکلات کمتری رو به رو خواهد بود، افزود: از سازمان برنامه و بودجه، خزانه‌داری و آموزش و پرروش می‌خواهیم برای پرداخت این معوقات به اجماع و نتیجه برسند.

آموزش و پرورش قول پرداخت معوقات فرهنگیان را در هفته معلم داده بود!

عضو هیات رئیسه فراکسیون فرهنگیان در مجلس ادامه داد: متاسفانه دولت و وزراتخانه آموزش و پرورش قول پرداخت معوقات فرهنگیان را در هفته معلم داده بودند اما پس از  گذشته بیش از یک ماه از آن ایام هنوز نتوانسته‌اند به قول خود عمل کنند.

مقدسی با بیان اینکه یک درصد درآمد شرکت‌های خصوصی و دولتی باید به آموزش و پرورش برسد و درصورت انجام چنین مهمی بسیاری از مشکلات این وزراتخانه حل خواهد شد، اضافه کرد: البته باید سال مالی این شرکت‌ها برگزار و درآمد و سودشان شناسایی شود سپس سهم آموزش و پرورش مسترد شود.

هر میزان هزینه‌کرد اعتبار برای آموزش و پرورش به معنای سرمایه‌گذاری است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با بیان اینکه هر میزان هزینه‌کرد اعتبار برای آموزش و پرورش به معنای سرمایه‌گذاری است، ادامه داد: کشورهایی که در آموزش و پرورش هزینه می‌کنند حال و آینده‌ای بهتری را برای خود رقم می‌زنند.